Що робити, якщо постійні болі не дають жити спокійно?
Доброго дня. Мене звати Наташа, мені 31 рік, і я не знаю, як впоратись із проблемою, яка мене дуже виснажує останнім часом. Постійно щось болить – то голова, то шия, то живіт. Лікарі кажуть, що фізично все нормально, аналізи в нормі, але я все одно відчуваю, що стає все гірше. Болі з'являються особливо, коли я хвилююсь чи нервуюсь через роботу або особисте життя. Я помітила, що навіть звичайна сварка чи стрес можуть викликати ці симптоми. Чи може це бути пов'язано із психосоматикою? Якщо так, як мені навчитися краще справлятися зі своїм станом, щоб не відчувати ці постійні болі? Бо насправді це дуже заважає жити нормально. Дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Добрий день, пані Наташа. Співчуваю Вам, бо сама проходила через схожі симптоми. Як це не парадоксально, але наше тіло завжди нас підтримує. Коли нам важко щось витримати психічно, тіло починає нам допомагати, бо коли щось починає боліти фізично, то ми вже не думаємо про те, як важко психологічно щось пережити. Почніть із того, що зверніть увагу на своє тіло: де воно зажате, а де розслаблене і під час стресу, і під час спокою. Відчуйте: як це, коли нічого не болить, бо, скоріш за все, Ви звертаєте увагу на тіло, коли воно болить, а коли все добре - то наче нічого і не відчувається. Кілька разів в день спробуйте наче просканувати своє тіло та «послати» розслаблення в те місце, яке зараз напружено. Це можна зробити за кілька секунд, але так Ви почнете налагоджувати контакт із своїм тілом. Це дуже проста вправа, але вона має велику користь. Бажаю Вам успіху і міцного здоровʼя.
Записатися на консультацію до цього психолога