Як пережити травми з дитинства, які досі не відпускають?
Добрий день. Я давно думаю звернутись за допомогою, бо відчуваю, що сама вже не справляюсь. У мене ще з дитинства залишились травми, але я ніби привикла про це мовчати. Зараз мені 27, а ті ситуації до сих пір тримають мене і не дають нормально жити. Наприклад, у батьків були постійні скандали, і я, маленька, завжди стояла в кутку, слухала це все і боялась навіть дихнути. Здається, я тоді навчилась ховати свої емоції, але тепер це відгукується тим, що я не довіряю людям і не можу будувати нормальні стосунки. Часто відчуваю постійний страх, навіть без причини, наче мене от-от засудять або принизять. Як зрозуміти, що з цим робити? Як перестати боятись і почати відчувати себе вільніше? Це взагалі лікується? Дуже чекаю вашої відповіді.

Всі відповіді:
Вітаю вас!
Так, насправді найбільша частина травматичного досвіду приходиться на дитинсвто. Бо дитина по-своєму переживає ситуації, які відбуваються навколо неї. Найбільш болісні потім стають для неї травматичними.
І коли це заважає повноцінно жити, розвиватися, радіти життю, з цим варто працювати.
Ці події можна пропрацювати в терапії, подивитися на них ніби зі сторони, під іншим кутом разом зі спеціалістом, отримати кваліфіковану підтримку в прожиті не прожитих емоцій, повернути собі відчуття,  що я можу з цим щось зробити, міняти патерни поведінки, розрішувати внутрішні конфлікти, вибудувати нові моделі взаємодії із собою та оточуючими.
Всі страхи - вони також всі з нашого минулого. Вони нас стримують, не дають робити те, чого хочемо, відчувати себе вільними.
І не треба про це мовчати, краще це проговорювати, доставати із себе та відпускати. Але це робота, яку крім вас ніхто не зробить. Вона про вас і за для вас.
Бажаю вам всього найкращого і вірю, що у вас все вийде!
З повагою,  психолог Юлія Харківська 🫶
Записатися на консультацію до цього психолога