Як навчитися не відчувати постійної тривоги за майбутнє?
Добрий день. У мене така проблема, що я постійно відчуваю тривогу, навіть якщо конкретного приводу немає. Часто прокидаюсь вночі з думками про те, що може щось погане статися, особливо з моїми близькими. Це не дає мені нормально жити, я відчуваю, що виснажуюся емоційно. Ще почала уникати думати про майбутнє, бо одразу накриває страх. Я розумію, що це не нормально, але не можу сама з цим впоратися. Підкажіть, як з цим боротися? Чи це можна якось контролювати? І чи це взагалі мине з часом чи потрібно щось робити спеціально? Дуже дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Вітаю, Жанно! Дякую, що поділилися своїми переживаннями. Страх майбутнього може виникати через надмірний контроль і недовіру до світу, а це, звісно, неабияк емоційно виснажує. Важливо звернутися до психолога та з'ясувати:
1. Як давно Ви стали відчувати тривогу та з якою подією/подіями це пов'язано?
2. Що приносить Вам відчуття розслаблення та задоволення? В стані тривоги відсутній контакт з тілом. Щоб підтримувати цей контакт, потрібно приділяти час медитаціям і взаємодіяти з тим, що піднімає Вам настрій і дає змогу бути в моменті тут і зараз.
3. Які думки та слова зазвичай допомагають Вам вийти зі стану тривоги? Проговорюйте підтримувальні фрази, що можуть знизити інтенсивність тривоги.
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня! Дякую за вашу відвертість, і я розумію, як важко переживати постійну тривогу, коли немає чітких причин для цього. Тривога, яка виникає без явного приводу, може бути виснажливою і сильно впливати на якість життя. Важливо зрозуміти, що те, що ви переживаєте - це не рідкісне явище, і багато людей стикаються з подібними почуттями.
Тривога може мати різні причини, включаючи підвищену чутливість до стресу, високі вимоги до себе або навіть фізіологічні фактори.
Щодо того, чи це «мінеться з часом» - це залежить від багатьох факторів. У деяких випадках тривога може зменшуватися сама по собі, але часто вона потребує роботи над її зниженням. Чим швидше ви звернете увагу на свій стан і почнете працювати з ним, тим швидше відчуєте полегшення.
Бажаю вам сил та терпіння! Звернення до фахівця також може бути дуже корисним кроком у подоланні цього стану. Якщо вам потрібна додаткова підтримка або конкретні поради, я завжди готова допомогти.
Записатися на консультацію до цього психолога