Як впоратися із постійними сварками з мамою?
Доброго дня! Мені 24, я живу з мамою, і останнім часом у нас щось зовсім не складається. Ми постійно сваримось через дрібниці – то якась її фраза мене зачіпає, то я її дратую своїми словами чи вчинками. У нас навіть з’явилося якесь відчуття взаємного роздратування, хоча раніше ми були дуже близькі. Мені здається, що мама хоче все контролювати і вчити мене, як правильно жити. А я вже доросла, і це сильно тисне на мене. Проте коли я кажу їй про це, вона ображається і починає казати, що я її зовсім не ціную. Врешті все закінчується сльозами і ще більшою напругою. Мені боляче від цих конфліктів, бо я люблю її, але ми просто не можемо знайти спільної мови. Як можна зупинити ці сварки, пояснити мамі свої кордони і не зруйнувати наші стосунки остаточно? Дякую за поради.

Всі відповіді:
Вітаю Ася!
Така ситуація знайома багатьом і це добре що ви шукаєте спосіб вирішити питання і налагодити стосунки з близькою людиною. Ось декілька кроків, які Вам можуть допомогти -
Почніть з себе - уникайте відповідати на емоції емоціями. Перед розмовою зробіть паузу, щоб заспокоїтись.
Оберіть спокійний момент і поясніть свої почуття через "Я-повідомлення": "Мамо, мені важливо бути самостійною, і я ціную твою підтримку, але часом почуваю себе під тиском."
Сформулюйте чітко, що для вас неприйнятно, і як ви б хотіли спілкуватися: наприклад, більше поваги до ваших рішень.
Спробуйте зрозуміти її турботу, часто контроль походить зі страху втратити зв'язок або бажання допомогти.
Навіть у розмовах про кордони показуйте, що ви цінуєте і любите її. Наприклад: "Я завжди вдячна тобі за твою підтримку, але деякі рішення хочу приймати сама."
Розвивайте навичку говорити ні, це посилить вашу впевненість у встановленні кордонів.
Ваші стосунки важливі, але вони можуть стати здоровішими, якщо ви будете відкриті до діалогу і водночас твердо триматимете свої кордони.
Записатися на консультацію до цього психолога