Що робити з панічними атаками, які заважають жити?
Доброго дня. В мене останнім часом почались панічні атаки, і я вже не знаю, як із цим впоратись. Це відбувається раптово: серце починає сильно битися, важко дихати, здається, ніби ось-ось знепритомнію. Буває, що навіть в людей перебувати стає страшно, я боюсь, що це станеться прямо в компанії або в якомусь публічному місці. Стаю дуже замкнена, уникаю зайвий раз кудись виходити. Може, це через стреси чи втому, але я вже не знаю, що робити. Як це контролювати? Чи можливо цього взагалі позбутись? Мені хочеться повернутись до нормального життя, але не вистачає сил самій розібратись. Дякую вам за допомогу!

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Інна! Панічні атаки — це складний, але водночас зрозумілий стан, який виникає через надмірну активацію нервової системи у відповідь на стрес чи певні внутрішні конфлікти. Важливо розуміти, що цей стан НЕ є небезпечним для життя, хоча він і здається лякаючим. Ви можете впоратись із цим за допомогою певних кроків.
Щоб полегшити симптоми, спробуйте освоїти техніки дихання. Наприклад, під час нападу зосередьтесь на глибокому вдиху через ніс (на рахунок до 4), затримці дихання (на рахунок до 4) і повільному видиху через рот (на рахунок до 6). Це допоможе заспокоїти серцебиття й повернути контроль.
Корисним буде вести щоденник, де ви записуватимете ситуації, в яких виникають панічні атаки. Це допоможе визначити тригери — причини, які запускають ваш стан. Можливо, це перевтома, тривалий стрес або специфічні обставини.
Спробуйте поступово виходити із зони комфорту, але без надмірного тиску на себе. Наприклад, почніть із коротких прогулянок у знайомих місцях або зустрічей із близькими людьми, які вас підтримують.
Дуже важливо навчитися помічати й визнавати свої емоції. Панічні атаки часто виникають через накопичення пригнічених страхів чи переживань. Розмова з психотерапевтом допоможе вам знайти джерело цих емоцій і пропрацювати їх.
Не забувайте дбати про свій загальний стан: достатньо відпочивайте, харчуйтесь збалансовано й уникайте надмірного споживання кофеїну чи алкоголю, які можуть посилювати тривожність.
Записатися на консультацію до цього психолога