Як впоратись із постійними тривожними думками?
Доброго дня! Останнім часом я відчуваю себе як ніби в постійному напруженні, немов щось має трапитись. У голові крутиться безліч думок, які мене лякають: що я зроблю щось не так, що станеться щось погане, або що просто не справлюсь з тим, що мені потрібно. Через це важко сконцентруватися на роботі чи навіть на звичайних побутових справах. А ще це відчуття ніби 'затискає' мене і не дає нормально спати. Я пробувала заспокоїтися сама, гуляла, читала щось легке, говорила з подругами, але тривога не проходить. Мені здається, ніби я намагаюсь усе контролювати, але це тільки погіршує мій стан. Що можна зробити, щоб хоч трохи заспокоїтися і не зациклюватись на цих думках? Можливо, є якісь практики чи поради, які могли б допомогти, коли відчуття тривоги зашкалює?

Всі відповіді:
Вітаю Лара! Те, що ви описуєте, звучить як сильна тривога, і ви вже зробили великий крок, звернувшись по допомогу. Ось кілька простих практик, які можуть допомогти:
Дихальні вправи. Спробуйте техніку "4-7-8": вдихайте на 4 секунди, затримуйте дихання на 7 секунд, видихайте повільно на 8 секунд. Це допомагає заспокоїти нервову систему.
Заземлення. Використовуйте метод "5-4-3-2-1": знайдіть 5 речей, які бачите, 4 - які можете торкнутися, 3 - які чуєте, 2 - які відчуваєте на смак або запах. Це повертає у теперішній момент.
Запишіть свої тривоги на папері. Потім запитайте себе: "Що з цього я можу реально вирішити зараз?" Якщо відповідь "нічого", спробуйте відпустити їх.
Плануйте свій день із невеликими блоками справ і обов'язковим часом на відпочинок.
Якщо тривога не зникає, зверніться до психолога. Робота з професіоналом допоможе знайти глибші причини цього стану і навчитись з ним справлятись.
Ці прості кроки можуть полегшити стан, але не вимагайте від себе "швидкого результату" - дозвольте собі час на відновлення. Ви на правильному шляху!
Записатися на консультацію до цього психолога