Як навчитися спілкуватись з дитиною без криків?
Добрий день. Мені здається, що я зовсім не вмію правильно спілкуватися зі своєю дитиною (їй 7 років). Ми постійно сваримось через різні дрібниці, а в кінці я завжди переходжу на крик. Мені потім дуже соромно, бо я розумію, що це неправильно, але в ту хвилину стриматися просто не можу. Відчуваю провину, і здається, що це шкодить нашим стосункам. Моя донька іноді сама починає плакати, коли чує мій голос, хоча я навіть не збиралася на неї кричати. Я хочу змінити ситуацію, але не знаю, з чого почати. Як мені працювати над собою, щоб не втрачати контроль і виховувати дитину більш спокійно, а не через емоції? Дуже потребую вашої поради чи хоча б кілька практичних кроків.

Всі відповіді:
Добрий день, Ірина! Дитячо-батьківські стосунки непрості, я вас розумію, моїй доньці також 7 років. Звісно через крик важко буде донести свою думку і така стратегія буде заважати налагодити стосунки.
1. Зверніть увагу на те, що найбільше вас дратує. У який момент ви не можете стриматися і вас захоплюють ваші емоції. Що саме у цей момент ви відчуваєте? Ми переходимо найчастіше на крик, коли відчуваємо безпорадність. Пригадайте ситуацію, у якій ви відчували себе так само. Буде дуже корисно для вас попрацювати над цим з психологом.
2. Пропишіть собі, за що ви пишаєтесь собою і що вам подобається у собі. Ця вправа підтримає вашу внутрішню опору і відчуття самоповаги, що у результаті дасть свої плоди і у ваших стосунках з донькою.
3. Опишіть собі, як ви сприймаєте свою доньку, як до неї ставитесь? У 7 років дитина вже має власну думку стосовно навколишньої ситуації. Як часто ви обговорюєте це і цікавитесь думкою доньки? Як вам здається, чи достатньо ви даєте дитині зрозуміти, що вона сама і її думка важлива для вас?
4. У момент, коли вам хочеться перейти на крик, прислухайтесь до себе: що відчуває ваше тіло, які емоції чи думки виникають?
5. Спробуйте сприймати ситуацію з позиції спостерігача. Наче ви дивитесь кіно. Тоді вам буде легше від'єднатись від емоцій та конструктивно сприйняти те, що відбувається.
Бажаю вам самоконтролю та налагодження стосунків з близькими.
Записатися на консультацію до цього психолога
Ви хочете змінити цю ситуацію і це говорить про те, що ви найкраща мама для своєї доньки.
Давайте розбиратися разом, що вам може в цьому заважати..
В кожному конфлікті важливо почути свою потребу. Кожен раз, коли ви через щось сваритесь зі своєю донькою, подумайте про те, яка ваша потреба за цим стоїть? Яку потребу хочеться (несвідомо) відстояти. В моменті це скоріш за все складно буде зробити. Але, якщо ви це зрозумієте пізніше, це також буде корисним.
Можно щиро поговорити зі своєю донькою (коли у всіх гарний настрій і коли у вас немає відчуття провини) про те, що ви її дуже любите і вам не подобається з нею сваритися, запитати, що вона про це думає. Такими розмовами ви зможете щось цінне для себе дізнатися, краще пізнати свою доньку і це піде на благо вашим стосункам. Можна потрохи пробувати...
7 років - той вік, коли дитина вже багато чого розуміє, відчуває, може про це сказати і час коли так важливо мати вектор руху до довірливих стосунків у майбутньому.
Ви запитували, як працювати над собою, якщо резюмувати - це робота над:
1. своїм ресурсом (мама в ресурсі - спокійна мама),
2. емоційним станом,
3. закриттям своїх потреб - по можливості.
Бажаю вам успіхів і теплих довірливих відносин з донечкою!
З повагою, психолог Юлія Харківська 🫶
Записатися на консультацію до цього психолога