Як справлятися з кризою у середині життя?
Добрий день. Мені 43 роки, і останнім часом я відчуваю, що застрягла в житті. Здається, що нічого не приносить радості, робота звична і не надихає, а мрії, які колись були, здаються вже або нереальними, або просто непотрібними. Я постійно порівнюю себе з іншими і відчуваю, що не досягла того, що мала би до цього віку. Є також якесь відчуття порожнечі всередині, навіть коли все зовні наче нормально. Через це часто буваю роздратованою, особливо вдома, що негативно впливає на стосунки з чоловіком і дітьми. Як знайти вихід з цього стану і зрозуміти, чого я хочу від життя далі? Можливо, дайте, будь ласка, якісь поради чи кроки, з чого почати розбиратися в собі.

Всі відповіді:
Добрий день, Даша!
Умовна середина життя- це період пошуку нових сенсів. Ті сенси, що нас ведуть по житті так би мовити у першій його половині - це сенси, які передаються з покоління в покоління - умовно вивчитись і здобути певне місце під сонцем, "звити сімейне гніздечко", народити і виростити дітей. І коли це все виконано зазвичай не так як би цього хотілось, з'являється внутріщнє запитання до себе "Оце й усе? А що далі?".
Тут варто почати з того, щоб відпустити завищені очікування юності. Адже коли людина будує плани на своє майбутнє в молодому віці - це зазвичай плани дуже амбітні та ідеалізовані.
Ви зазначили, що порівнюєте себе з іншими. Пропоную вам порівнювати себе сьогоднішню із собою 10 та 20 років тому. Так у вас було більше енергії, але не було досвіду. Подумайте про свої здобутки, про навики та вміння, які ви розвинули, про досягнення, яких вдалося досягти.
Також варто переглядути свої цінності і перевірити, чи справді щоденне життя тим цінностям відповідає.
Шукайте свої сенси і ви обов'язково їх знайдете. А якщо вам складно проживати цей період без підтримки - створіть собі таке коло з однолітків або ж зверніться до психолога чи коуча. Серед наших завдань як допомагаючих спеціалістів є підтримка клієнтів в кризові життєві періоди.
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог
Записатися на консультацію до цього психолога