Не можу спокійно вирішувати конфлікти з близькими
Добрий день. Останнім часом я помітила, що майже кожна розмова в моїй родині, коли виникає якась напружена ситуація, перетворюється на сварку. Мені важко себе стримати, коли партнер чи діти роблять щось, що я вважаю неправильним. Якось відчуваю, що одразу «заводжусь» і починаю підвищувати голос, хоч в глибині душі розумію, що це не допомагає. Чоловік тільки мовчки слухає і відвертається, а діти взагалі намагаються уникати мене, коли бачать, що я у поганому настрої. Через це я почуваюся винною, але не можу зупинитися. Як навчитися реагувати спокійніше, щоб не руйнувати стосунки з близькими? Боюся, що зовсім відштовхну їх від себе, якщо нічого не зміню. Дуже дякую за вашу пораду.

Всі відповіді:
Добрий день, Ліля!
Ви зробили дуже важливий крок, щоб розібратись - відслідкували не лише закономірність, але і свої думки, що передують вашій реакції. Наступним кроком потрібно зрозуміти, чому для вас так важливо, щоб все було «правильно», при чому саме у вашому розумінні. Яке глибинне значення для вас має ситуація, коли близькі поводяться неправильно? Що ви думаєте про себе, про них, про світ в цілому? Тут потрібен діалог.
Методи самодопомоги, щоб зробити вашу вибухову реакцію трошки повільнішою: напрацьовуйте звичку коли ви роздратовані, перед тим як щось сказати зробити свідомо глибокий вдих і повільний видих, подумати про те, в якій частині тіла ви відчуваєте свою злість, вголос сказати «я зараз злюся». Всі ці способи трошки знижують рівень агресії і те, що ви скажете після цього буде менш імпульсивно.
Не зважаючи на те, що це дієві методи, важливо працювати із першопричиною вашої реакції.
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог
Записатися на консультацію до цього психолога