Як зрозуміти, що це емоційний аб'юз?
Доброго дня, мені дійсно важливо отримати вашу пораду. Я почала помічати за своїм хлопцем поведінку, яка мене тривожить, але я не можу зрозуміти, чи це нормальні розбіжності в стосунках, чи це вже щось більш серйозне. Наприклад, він часто каже, що робить все для мене, але якщо щось іде не так, то звинувачує в цьому мене. Або може поводитися дуже холодно і мовчати кілька днів, якщо я не погоджуюсь із ним у суперечці. Інколи він наче намагається мене принизити, але так хитро, жартома, щоб я ніби не могла й образитись. У цих моментах я дуже розгублююсь і відчуваю провину, навіть якщо не розумію, в чому моя помилка. Мені просто хочеться зрозуміти, чи я перебільшую, чи реально це може бути щось типу емоційного аб'юзу? І як я можу краще це усвідомити та реагувати?

Всі відповіді:
Доброго дня, Віта!
Стосунки - це завжди робота та відповідальність двох партнерів. Якщо Ви відчуваєте тривогу, хвилювання та дискомфорт у стосунках - це вже не ок для Вас. Це такий дзвіночок, про те, що такий стан не потрібно запускати.
"Нормальні" розбіжності в стосунках.
Розбіжності можуть бути завжди у будь-яких стосунках. Але в здорових стосунках при виникненні розбіжностей, тривоги та дискомфорту, слід прокомунікувати про це з партнером. У Вашому описі видно маніпуляції з боку хлопця по відношенню до Вас. Те що він холодно поводиться та не розмовляє по декілька днів, жартома ображає та нав'язує Вам відчуття провини - і є ознаками емоційного аб'юзу.
У таких моментах розгублення, ви маєте чітко сформувати та проговорити партнеру про свої почуття. Тобто, до прикладу, проговорити: "Мені не приємно та боляче, коли ти жартуєш наді мною таким чином", "Я відчуваю розгубленість та тривогу, коли ти не розмовляєш зі мною", "Наші думки можуть відрізнятися, але я також маю права на свою думку", "Зі мною так поводитися не можна, мені це не приємно".
Не перекладайте відповідальність за стосунки та проблеми в середині них виключно на себе. Повторюсь, стосунки - це завжди робота та відповідальність двох партнерів.
Якщо Вам щось не окей в стосунках - не приймайте це за перебільшення. Таким чином Ви обезцінюєте свої почуття і наче ставите себе на другий план у своєму ж житті. "І як я можу краще це усвідомити та реагувати?". Що таке усвідомити? Усвідомити - це розібратися та зрозуміти, що далі так не буде. Про реагувати - прокомунікуйте з партнером і далі відштовхуйтеся від його реакції і готовністю працювати та вирішувати це питання.
Бажаю успіхів)
Записатися на консультацію до цього психолога