Стосунки з батьком і їх вплив на моє життя
Доброго дня. Я давно помітила, що страждаю через мої стосунки з батьком. Ми ніколи не були близькими, і навіть коли спілкувались, це було поверхнево, через якісь побутові чи формальні справи. Батько завжди здавався відстороненим, особливо коли я була дитиною. Він майже не підтримував мене в емоційному сенсі, а якщо я намагалася щось обговорити, мене часто перебивали чи знецінювали. В підсумку я почуваюсь так, ніби мушу самотужки справлятись з усім, а просити допомоги чи підтримки — зайве і марне. Тепер, у дорослому віці, я постійно сумніваюся в собі, боюся помилок і вирішальних кроків. Мене постійно переслідує відчуття, що я недостатньо хороша для чогось. Скажіть, як можна розібратись із цим? Як зрозуміти, чи моя проблема саме в тих стосунках із батьком? І як почати працювати над цим, щоб почуватися впевненіше і легше жити?

Всі відповіді:
Доброго дня!
Діти, які в дитинстві не відчували емоційної близкості/підтримки з боку своїх батьків, в дорослому житті дуже часто можуть відчувати себе самотніми, тими, кому приходиться самостійно з чимось справлятися, щось вирішувати. Так вони відчувають себе і так вибудовують своє життя.
Відносини між батьком і донькою в дитинстві формують її самооцінку та те, наскільки дівчинка впевненно себе почуває в цьому світі, як проявляється і як йде до своїх цілей.
Але не важливо, що було раніше, не важливо чи це через ваші стосунки із батьком, або щось інше. Важливо те, що ви самі розумієте що є проблема: ви відчуваєте себе ТАК, а хочете інакше.
І з цим вже можна працювати.
Все буде поступово складатися з якого б запиту ви б не почали.
Головне - зміна фокусу з минулого на тут і зараз - на себе.
Подумайте про те, яка фігура в вас частіше включається: та, яка підтримує, чи та, яка знецінює ваші відчуття, думки, бажання і т.д.?
Ми - дорослі самі можемо давати собі те, чого не доотримали у дитинстві і те, чого потребуємо зараз. Цього можна навчитися в терапії.
Бажаю вам успіхів на вашому шляху до себе тієї, якою ви хочете бути!
З повагою, психолог Юлія Харківська
Записатися на консультацію до цього психолога