Як впоратись зі стресом через поведінку дітей?
Добрий день, я Лєна, мені 43 роки, і, чесно кажучи, вже не знаю, як справлятись із ситуацією вдома. В мене двоє дітей — старшому 16, а молодшій 11. Останнім часом у нас із старшим постійно конфлікти. Він став якийсь відлюдькуватий, грубий, замість того, щоб робити уроки, цілими днями сидить у своїй кімнаті за комп'ютером. На будь-які зауваження реагує з криками, а часом навіть просто ігнорує. А мені це дається дуже важко. Молодша теж часто вередує, їй явно не вистачає уваги, і вона через це сильно ображається. Я відчуваю, що втомилась і не контролюю ситуацію. Стрес та напруга просто виснажують мене фізично і морально. Що я роблю не так? Як навчитися спокійно реагувати на це і відновити нормальні відносини з дітьми? Дуже потребую поради.

Всі відповіді:
Лєно, дякую за вашу довіру і відкритість. Ви переживаєте непростий період, і це абсолютно зрозуміло, адже виховання дітей підліткового віку та одночасна турбота про молодшу дитину можуть виснажувати навіть найсильніших. Ваш старший син зараз у підлітковому віці, коли багато дітей відчувають сильний внутрішній конфлікт. Вони намагаються стати незалежними, але ще не до кінця знають, як це зробити. Закривання в кімнаті чи грубість часто є способом показати свої кордони, хоч і в не дуже конструктивній формі.
У цій ситуації важливо зберігати терпіння і не сприймати його поведінку як особистий випад проти вас. Спробуйте частіше розмовляти з ним без оцінок і претензій, просто показуйте, що ви готові вислухати і підтримати, навіть якщо це зараз здається складним. Говоріть про те, що ви розумієте, як йому непросто, але хочете бути поруч, коли він цього потребуватиме.
Молодшій доньці теж потрібна увага, і вона може відчувати конкуренцію за ваш час та любов. Навіть короткі моменти, які ви проводите разом, можуть зробити велику різницю. Намагайтеся виділяти окремий час для кожної дитини, аби вони відчували, що їхні потреби важливі.
Щодо вашого власного стану, то турбота про себе є критично важливою. Втома і стрес послаблюють вашу здатність реагувати спокійно, тому спробуйте знайти час для відпочинку або заняття, що дає вам енергію. Якщо є можливість, діліться обов'язками з партнером, близькими чи навіть звертайтеся до психолога для підтримки. Пам’ятайте, що ніхто не може все контролювати і це нормально.
Ваші діти потребують вас, але не менш важливо, щоб ви піклувалися і про себе. Будуйте стосунки з любов'ю і довірою, навіть якщо зараз це здається важким завданням. Ваші зусилля неодмінно принесуть результат.
Записатися на консультацію до цього психолога