Не встигаю нічого, як планувати час?
Доброго дня. У мене така проблема: я постійно відчуваю, що не встигаю зробити все, що запланувала. У мене робота, родина, дім, але в підсумку в кінці дня здається, що нічого корисного не зробила. Постійно відкладаю якісь задачі, боюсь навіть починати щось важливе, бо думаю, що на це піде багато часу. Через це накопичується невдоволення собою, стрес, і це тільки погіршує ситуацію. Підкажіть, будь ласка, як правильно розподілити час, щоб нічого не забувати і не прокрастинувати? Як навчитися краще планувати, щоб встигати і не почувати себе вічно винною перед собою? Дуже чекаю на вашу відповідь, бо вже не знаю, як з цим впоратися.

Всі відповіді:
Доброго дня, Ксюша!
По-перше, треба дослідити, як і що Ви плануєте. Наприклад, якщо Ви сьогодні запланували, що завтра схуднете на 10 кілограмів, очевидно, що Ви не досягнете цього результату=) Це до прикладу. Також і з справами, що саме Ви плануєте? Ви плануєте справи для себе однієї, чи так, начеб то у Вас під керівництвом є ще 10 Ксюш?😊
"Підкажіть, будь ласка, як правильно розподілити час, щоб нічого не забувати і не прокрастинувати?"
По-друге, задачі які Ви відкладаєте. Слід їх проаналізувати. Можливо Ви відкладаєте найважливіші для себе справи (які принесуть енергію, якість та задоволення саме Вам)? Спробуйте виписати усі свої задачі, та навпроти кожної проставити цифри 1,2,3,4, де 1- це маєте виконати Ви і якнайшвидше (і чому саме?), 2 - це маєте виконати Ви, але це не горить тут і зараз, 3 - це те, що Ви можете делегувати комусь, попросивши допомогу, 4 - це можна взагалі не виконувати і відмовитися від ідеї виконання. Це практика, яка допоможе правильно розставити пріорітети.
По-третє, пам'ятайте, що Ви завжди повинні бути у себе на першому місті. Проаналізуйте свій день. Можна створити таблицю (наприклад в Ексель), де Ви розписуєте те, що Ви зробили за поточний день. І різними кольорами відмітити кожен з пунктів. Наприклад, червоний колір - завдання по роботі, синій - завдання по дому, рожевим - завдання пов'язані з родиною, зеленим - справи, які я роблю для СЕБЕ, жовтий - ВІДПОЧИНОК. Наголошую, ВІДПОЧИНОК! Ніколи не треба цим нехтувати, треба вміти відпочивати якісно (не в тік-тоці 2 години погортати відоси, якщо Ви розумієте про що я), а також вміти та вчитися розслаблятися!
Тобто, "Як навчитися краще планувати, щоб встигати і не почувати себе вічно винною перед собою?" - Ви відслідкуєте, яка сфера забирає у Вас більше часу та ресурсу, а яка "скаржиться" на недостатність уваги до неї. За допомогою другого та третього пункту моєї відповіді, Ви зможете віднайти баланс між усіма сферами своїх справ=)
По-четверте, "Через це накопичується невдоволення собою, стрес, і це тільки погіршує ситуацію." - рекомендую навчитися собі дякувати, та відслідковувати свої досягнення (результати), навіть найменші, на постійній основі. Ви можете робити це в письмовому варіанті (завести щоденник), або приділяти собі півгодини часу перед сном, нічого не робити та просто проаналізувати свій день проговоривши це вслух. Але раджу починати з щоденника, щоб Ви могли відслідковувати прогрес)
Також необхідно пропрацювати та дослідити такі моменти як: невдоволення собою та почуття вини перед собою. Подумайте над питанням, де ці емоції у Вашому житті беруть початок?
І підсумовуючи, рекомендую звернутися до спеціаліста, який допоможе та підтримає Вас на шляху до вирішення Вашого питання! Бажаю легкості у вирішенні Вашого питання)
Сподіваюся, що моя відповідь буде для Вас корисною 😊
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня! Дякую за ваше звернення. Така ситуація справді знайома багатьом людям, і вона може викликати значний стрес, адже постійне відчуття, що не встигаєш усе заплановане, може призвести до емоційного вигорання. Але варто зауважити, що є кілька стратегій, які можуть допомогти вам покращити управління часом і зменшити прокрастинацію. Можу порадити для початку таке як: розподіл задач за пріоритетами, метод «Помідора» (Pomodoro) (суть її в тому, щоб працювати над якоюсь задачею протягом 25 хвилин, а потім робити 5 хвилин перерву. Після чотирьох таких "помідорів" робіть довшу перерву - 15-30 хвилин. Це допомагає не тільки залишатися зосередженим, але й дає можливість уникати вигорання), планування, розбивання задач на маленькі, техніку трьох головних справ.
Також ч асто ми накладаємо на себе надмірні очікування і судимо себе за те, що не встигаємо все зробити. Варто пам'ятати, що ми всі неідеальні, і важливо дати собі дозвіл на помилки. Краще зосередитись на тому, що ви вже зробили, а не на тому, що не вдалося.
Щоб зменшити стрес і відчуття перенавантаження, не забувайте про техніки релаксації. Просте глибоке дихання, медитація або фізична активність можуть значно знизити рівень тривоги, підвищити вашу енергію та продуктивність.
Наприкінці дня оцініть, що вам вдалося зробити. Можливо, ви не встигли виконати всі завдання, але навіть маленькі кроки важливі. Це дасть вам можливість побачити прогрес, і ви почуватиметеся менш винною перед собою.
Варто пам'ятати, що ніхто не може ідеально впоратися з усіма завданнями кожен день, і це нормально. Важливо бути гнучким і терплячим до себе, коли щось не встигається. Якщо ви будете поступово застосовувати ці стратегії, то зможете поліпшити управління своїм часом і відчути більший контроль над ситуацією.
Я вірю, що у вас все вийде! Якщо ви хочете глибше розібратися в управлінні часом або стресом, ми можемо поговорити про це детальніше.
Записатися на консультацію до цього психолога