Не можу побороти спогади з дитинства
Доброго дня. У мене вже кілька років проблема, яка все більше впливає на моє життя. Колись в дитинстві мій батько був доволі жорстким... ну, я б навіть сказав жорстоким. Він міг налетіти через дрібницю, іноді просто кричав, іноді й бив. І це було не один раз. Мені навіть соромно це зараз писати, але я починаю задумуватись, чи все зі мною нормально. Я наче виріс, і маю гідну роботу, буду сім’ю, але це минуле досі в голові. У мене постійно гнів всередині, причому несподівано – буквально ні з чого можу вибухнути. Це вже заважає стосункам, і я сам відчуваю, що нервовий. Як перестати боятись, згадувати, та взагалі... Як навчитися жити нормально? Як пробачити людину, яку, здається, навіть не хочу пробачати? І як це все прибрати з себе, щоб не нашкодити тим, хто поруч? Буду вдячний за вашу пораду.

Всі відповіді:
Доброго дня, Антон! Дякую, що ділитесь своїми переживаннями. З вами все нормально, у вас закономірна реакція на таке ставлення зі сторони батька. Зараз у вас багато образи і агресії до батька, з цим потрібно працювати. Для вас буде дуже корисно попрацювати над цими емоціями з психологом, щоб відпустити їх.
Якщо поки що не готові піти до психолога, то можете спробувати самостійно розібратись з цим. Кожного дня виписуйте свої емоції та думки, які виникають через відносини з батьком у дитинстві. Можете лаятись, виказувати своє невдоволення, кричати вголос. Важливо відпустити ці емоції.
Також можете уявити два стільця: на одному ви, на іншому навпроти ваш батько. Далі ведіть діалог, говорячи від свого імені, а потім від імені батька.
Поступово ви відчуєте, що тиск від емоцій знижується. І вони перестануть впливати на ваше життя зараз.
Бажаю вам рівноваги і спокою у житті.
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня, Антон!
Хочеться вам подякувати за звернення, тому що завдяки тому, що ви готові до роботи над собою, справді можна не допустити насилля.
Щоб відпустити спогади все-таки потрібна робота з психологом, але дещо ви можете зробити самостійно уже зараз. Варто подбати про те, щоб скидати напругу без шкоди для себе, оточуючих і своєї репутації. В цьому може допомагати активне фізичне навантаження, під час якого ви пітнієте (біг, боксування по боксерській груші тощо), виїзд на природу прокричатися. Застерігаю вас проти вживання алкоголю. В ситуації з агресією алкоголь все ускладнює.
Також дуже важливим є те, яким чином ви опановуєте себе, коли помічаєте, що наростає емоційна напруга. Є наступні способи, що допомагають знизити градус гніву: 1. попийте води; 2. омийте прохолодною водою обличчя і шию; 3. сповільніть дихання; 4.назвіть емоцію (можна подумки, тобто подумати або промовити «Я зараз злюсь»), відчуйте, які ділянки тіла напружені в цей час, напружте їх ще більше, після чого розслабте- це можна зробити декілька раз.
Ви також запитували рекомендації як пробачити людину. Пробачення не завжди є обов’язковою умовою. Пробачати чи ні – ваша воля і ваше право. Але це може статися само собою, коли ви опрацюєте з психологом важкі для вас ситуації з минулого. А щодо спогадів швидких рекомендацій на жаль немає – тут дійсно потрібна взаємодія з психологом.
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог.
Записатися на консультацію до цього психолога