Стосунки з донькою-підлітком стали важкими
Доброго дня. У мене зараз дуже складний період у стосунках з моєю донькою. Їй 15 років, і вона стала дуже відстороненою, закривається від мене, багато часу проводить в телефоні, майже не ділиться своїм життям. Спокійно з нею поговорити часто не виходить, все закінчується сварками, а я потім ходжу мучусь та відчуваю провину. Мені здається, що вона мене не чує, або сприймає кожне слово як критику. Ми раніше були ближчі, а тепер я інколи відчуваю, що зовсім її не знаю. Підкажіть, як налагодити з нею контакт, як правильно з нею спілкуватися, щоб не загострювати конфлікт і повернути довіру? Дуже хвилююсь, що помиляюся у вихованні і ще більше псується наш зв’язок. Що робити?

Всі відповіді:
Доброго дня, Ірина! З підлітками часто стає важко налагодити комунікацію, оскільки це перехідний вік, коли змінюється гормональний фон і дитина поступово переходить у статус дорослої людини. У цей період дуже важливо надати максимальну підтримку і прийняття. Відсторонення і сприйняття кожного слова як критики абсолютно нормальне для цього віку.
Спробуйте не тиснути і при цьому цікавитись думкою дочки з кожного питання. Це дасть можливість налагодити довіру.
Ваше відчуття провини було б добре пропрацювати з психологом, щоб покращити ваш внутрішній стан. Коли ви почнете відчувати себе впевненіше, то і донька також.
Створіть для вас і своєї дочки комфортний простір для спілкування, коли думка кожної враховується і приймається, навіть якщо вони протилежні.
Бажаю вам радості і довіри у ваших стосунках.
Записатися на консультацію до цього психолога