Мені важко спілкуватися з людьми і заводити нові знайомства
Доброго дня. Я не знаю, чи нормально це, але мені стає все складніше знаходити спільну мову з людьми. Раніше я нібито легше спілкувалась, а зараз у мене постійно відчуття, що я когось ображаю або просто не цікава людям. Знайомства взагалі даються дуже важко – відчуваю надмірну тривогу, наче є страх помилитись або виглядати безглуздо. Через це я часто уникаю нових ситуацій і навіть заходжу в себе. Але мені дуже хочеться мати більше друзів і простіше почувати себе поруч з людьми. Чи це щось зі мною не так? Як можна над цим попрацювати? Можливо, є якісь техніки чи кроки, які допоможуть знову бути впевненою у собі?

Всі відповіді:
Вітаю Стефанія!
Відчуття тривоги у спілкуванні може мати кілька причин: від невпевненості у собі до негативного досвіду в минулому. Але це точно не означає, що з вами "щось не так". Навпаки, це показник, що ви уважно ставитесь до себе і хочете змін.
Ваша готовність працювати над собою вже є великим кроком уперед. Ви на правильному шляху, бажаю успіхів!
Ваш страх виглядати безглуздо чи когось образити може бути пов’язаний із:
Негативним досвідом у минулому (наприклад, критика чи відкидання).
Внутрішнім "критиком", який акцентує увагу на помилках.
Запитайте себе: "Коли це почало відбуватись? Що могло це викликати?"
Тривога у спілкуванні часто пов’язана з тим, як ми оцінюємо себе. Спробуйте фокусуватись на своїх сильних сторонах. Що вам подобається у собі? Які ваші якості цінують інші?
Коли вам здається, що ви "виглядаєте безглуздо" або "не цікаві", зупиніться і запитайте:
Чи це факт, чи лише моя інтерпретація?
Чи є докази того, що це правда?
Що я сказала б подрузі, якби вона відчувала те саме?
Спробуйте хоча б 21 день техніку "дзеркало". Підходьте до дзеркала і практикуйте позитивні фрази про себе: "Я можу спілкуватись легко", "Я цікава людина".
Записатися на консультацію до цього психолога