Не можу зрозуміти, чи це фінансовий аб’юз
Доброго дня. Мені 28 років, і я вже декілька років у стосунках із чоловіком. У нас із ним є певні побутові труднощі, але найбільше мене турбує питання грошей. Ми живемо разом, але всі основні витрати лягають на мене – оренда квартири, комунальні, продукти. Навіть його особисті витрати, як наприклад, телефон чи якась його одяг, часто оплачую я. Він каже, що фінансово йому зараз складно, хоча я знаю, що він працює і заробляє не так уже й погано, але свої гроші він завжди відкладає на щось «важливе». Якщо я намагаюсь поговорити про те, щоб ми якось розділяли витрати, він починає злитися і казати, що я егоїстка або що гроші – це моя відповідальність, оскільки я більше заробляю. Я почала помічати, що мені бракує грошей навіть на власні потреби, тому що вся зарплата йде на побут. Чи це нормальні стосунки? Чи я справді егоїстка, як він каже, чи це більше схоже на якийсь фінансовий аб’юз? Як зрозуміти, чи я перебільшую, чи справді щось не так? Мені дуже важко говорити про це з близькими, тому звертаюсь сюди.

Всі відповіді:
Людмила, вітаю!
Дякую, що поділилися своєю історією.
Ви запитуєте «Чи це нормальні стосунки?». У кожної людини є своє визначення нормальних стосунків. Фінансове питання в парі – це також індивідуальне питання кожної пари. Який варіант «нормальний», так це той, коли обидва партнери задоволені. Адже є щасливі пари у різних варіантах. Але якщо говорити про здорові стосунки, то в них партнери готові вислухати потреби один одного та разом знаходити рішення проблемних ситуацій.
Так як, вас ця ситуація почала турбувати, то я так розумію, що Ви не задоволені і хочете змін. Це добре, що Ви намагаєтеся поговорити з ним на цю тему, але він не хоче вас слухати. Скоріше всього, що його ситуація влаштовує і він не хоче нічого змінювати.
Пропоную Вам для початку проаналізувати ситуацію і відповісти собі на питання:
1) Ким Ви відчуваєте себе у цих стосунках? Відчуваєте себе дорослою жінкою, поруч із дорослим чоловіком чи «мамою, яка турбується про дитину»?
2) Що Вам подобається у цих стосунках і що не подобається? Чому ви продовжуєте бути у цих відносинах? Але пишіть чесно, щоб побачити чи причина лише у фінансовому питанні.
3) Ви із самого початку взяли на себе більшу частину витрат? Чи ситуація змінилася з часом? Що стало причиною, того що ви почали це робити? Чи обговорювали Ви фінансове питання раніше?
4) Що станеться, якщо Ви перестанете сплачувати його рахунки? Якої реакції, ви боїтеся?
5) Що хорошого Ви отримуєте, коли платите за всі побутові витрати і за чоловіка? Яка у Вас вторинна вигода від цього?
6) Чи згодні Ви і далі бути в таких відносинах, якщо ситуація не зміниться?
7) Який розподіл фінансів Ви хотіли б мати у парі? Що для вас буде ідеальним варіантом, що допустимим, а на який варіант Ви точно не погодитесь?
Відповіді на ці питання допоможуть краще зрозуміти ситуацію.
Також рекомендую подивитися фільм «Кудлаті перці» (2023) про собак. Фільм добре ілюструє залежні відносини, коли герой бачить те, що хоче бачити, а не те що є насправді. Я не говорю, що це Ваша ситуація (потрібно дізнатися більше про Ваші відносини). Але часто ми як герой фільму, не хочемо стикатися з реальністю і приймати її такою, як вона є. Для цього нам потрібна інша людина, яка допоможе це зробити.
Бажаю Вам взаєморозуміння та гармонії у відносинах!
Записатися на консультацію до цього психолога