Не можу розірвати токсичні стосунки
Доброго дня. Не знаю, як почати, але мені дуже потрібно порадитись. Мені 52 роки, і вже багато років я живу з чоловіком, який постійно морально тисне на мене. Він часто каже, що я нічого не варта, що без нього я би не впоралась ні з чим. Я постійно відчуваю себе якоюсь невдахою через його слова. Коли я намагаюсь щось йому пояснити чи захистити себе, то він починає сердитись або просто ігнорує мене. Я дуже втомилась від цього, але, чесно, не знаю, чи зможу все змінити. Мені страшно залишитись самій, а ще я боюсь, що у мене немає сил починати все з нуля в цьому віці. Чи можете підказати, як розібратись з цим? Як набратись сміливості змінити своє життя? Дякую заздалегідь за пораду.

Всі відповіді:
Світлано, доброго дня!
ЩОБ набратися сміливості, я б порадила Вам працювати з Вашою самоцінністю, внутрішніми опорами - в першу чергу. А потім вже розбиратися зі страхами.
Тривалі токсичні стосунки, щоб вийти з них і вже ніколи більше не повертатися, краще пропрацьовувати в тандемі із підтримкою професіонала.
Бажаю Вам успіхів, віри в себе і свої сили! 🫶
З повагою, психолог Юлія Харківська
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня, Світлано!
Дуже шкода, що вам довелося зіштовхнутися з такими болісними переживаннями у стосунках. Погоджуюсь з відповіддю колеги про те, що потрібна робота з самоцінністю та внутрішніми опорами, але хотіла б конкретизувати.
Пропоную вам почати з того, щоб виписати для себе перелік всього того, що вам у житті вдавалось і вдається - навіть буденні справи, будь-які перемоги, випадки, коли за вами упадали інші кавалери до знайомства з чоловіком. Я припускаю, що якщо вашому чоловікові доведеться робити всі ті справи, які робите ви протягом дня, то ще не відомо хто без кого пропаде. Цей перелік варто постійно доповнювати по мірі того як ви згадуєте щось нове, а також перечитувати. Також колекціонувати компліменти від інших (адже крім чоловіка мабуть є в вашому оточенні інші люди)- вдало підібраний одяг, смачно приготована страва, порядок в помешканні, створений затишок - це може бути будь-що. Подумки ви будете сумніватись, чи правдивий комплімент, чи достатньо вагомі досягнення, чи справді ваші вміння варті уваги. Ваше завдання знайти якомога більше аргументів, що це все правда і це все про вас. Віру в себе доведеться вирощувати. І це потрібно робити незалежно від того, чи ви плануєте залишатись в стосунках чи наважитесь їх розірвати. Звісно, слова чоловіка щоразу будуть активувати ваші сумніви в собі - тому дуже бажана підтримка від психолога чи оточення і тому варто робити запропоновані мною списки успіхів.
Успхів вам!
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог.
Записатися на консультацію до цього психолога