Мені важко почати розмову з людьми
Доброго дня. Мені 41 рік, і я відчуваю, що у мене є проблема з тим, щоби нормально спілкуватися з людьми. Найбільше труднощів виникає, коли треба почати розмову першою. Я часто хвилююся, що скажу щось недоречне, або що на мене подивляться, як на дивну. Через це уникаю знайомств, спілкування в компаніях чи навіть простих розмов із незнайомими людьми у черзі чи на роботі. Може здатися, що я просто сором’язлива, але це не тільки сором’язливість. Інколи здається, що зі мною просто ніхто не хоче говорити, тому я сама вже не знаю, як розпочати діалог і бути впевненою у собі. Як можна позбутися страху перед розмовою і навчитися вести себе спокійніше у таких ситуаціях? Дуже вдячна за будь-яку пораду.

Всі відповіді:
Вітаю, Марино!
Ви перша почали цей діалог і варто зазначити, що ваші думки викладено структуровано і логічно. При цьому, особисто для мене, ви не виглядаєте дивно.
Варто розуміти, що у кожної людини своя картина світу і те, що для когось може виглядати дивним, для інших - підтримуючим і надихаючим, унікальним. За сміливість озвучити проблему та й загалом усвідомити її, вам велика подяка.
Щодо озвученого вами питання, головна порада - працювати зі своєю самооцінкою та самоцінністю.
Проте для початку спробуйте визначити теми, які вам цікаві для обговорення з людьми. Ваші думки можуть не співпадати зі співрозмовником і це нормально. Навчіться відслідковувати, що ви відчуваєте в цей момент.
Друге, чому вам важливо почати розмову першою? Ви начебто берете на себе занадто багато і не витримуєте тиші. Звісно, бути у «повному мовчанні» важко (починають лізти думки про свою некомпетентність, не цікавість та ін.). Але вас як мінімум двоє, тож про що думає інший в момент, коли ви суматошно шукаєте тему для розмови? Якщо для вас це дуже важливо, спробуйте почати з питання. Люди люблять говорити про себе, свої захоплення, успіхи тощо. Киньте «мʼяч» на їхнє поле і обовʼязково слідкуйте за своїм внутрішнім станом (відчуття, емоції).
І третє, думки і світогляд у всіх різний. Дорослі люди поважають думку інших, навіть якщо вони не співпадають. Огляніться навколо, чи є серед вашого оточення «токсичні» знайомі, які не зважають на вас, чи то ваше світосприйняття і вони цінують вас, але щось чіпляє і ви ловите флешбеки. Токсичних варто позбутися (зменшити спілкування), а зі своєю самооцінкою працювати.
І напередодні Нового року, знайдіть три приклади успішних діалогів. Згадайте ваші відчуття і обовʼязково похваліть себе.
Навчитися можна всьому і у вас все вийде. Памʼятайте, ви творець своєї долі.
Записатися на консультацію до цього психолога