Не можу знайти спільну мову з сином-підлітком
Добрий день. Пишу, бо вже не знаю, що робити. У мене син, йому 15 років, і останнім часом ми майже не спілкуємось нормально. Він цілими днями сидить в телефоні, майже не говорить зі мною. Я розумію, що він підліток, але все одно важко. Раніше ми могли разом щось дивитись, обговорювати, а тепер він мене ігнорує або відповідає якось сухо і дратівливо. Я починаю сумніватись, чи я щось неправильно роблю як мама. Як правильно з ним говорити? Чи, може, йому просто треба більше свободи, а я намагаюся його «перемогти» своєю турботою? Дуже переживаю, що втрачу з ним зв’язок назавжди. Як поводитись, щоб стосунки покращились? Дякую.

Всі відповіді:
Вітаю Зіна! Дуже дякую за Ваше запитання, бо у ньому відчувається щире бажання зрозуміти свого сина і покращити ваші стосунки.
Перехідний вік це час великих змін для підлітків. Їхній внутрішній світ стає дуже насиченим, вони прагнуть незалежності, і це може виглядати як віддаленість або навіть ігнорування батьків. Але це не означає, що ви втратили зв’язок із сином назавжди. Його поведінка - це частина процесу формування власної особистості.
Ваша інтуїція про те, що йому може бути потрібна свобода, дуже вірна. Постарайтеся не наполягати на спілкуванні, якщо він не готовий до цього зараз. Дайте йому можливість самим шукати вас, коли йому це знадобиться.
Підлітки цінують, коли відчувають, що їх не змушують щось робити. Ви можете просто запропонувати щось, наприклад, прогулянку чи спільний фільм, але спокійно прийміть відмову. Важливо, щоб син бачив: ви готові бути поруч, коли йому це знадобиться.
Навіть якщо син відповідає коротко чи сухо, важливо зберігати спокій і не сприймати це як особисте відторгнення. Можливо, йому важливо знати, що він може прийти до вас зі своїми переживаннями в будь-який момент, і ви його вислухаєте без осуду. Важливо це йому проговорити - що ви поруч, і готові у разі потреби його вислухати без критики, осуду і без повчань.
Навіть якщо вам здається, що телефон забирає весь його час, можливо, там є щось, що його дуже цікавить.
Важливо пам’ятати, що гармонія у стосунках із дитиною починається з вашого внутрішнього стану. Якщо ви будете спокійною, впевненою у собі та відкритою, син це відчує.
Ваша турбота і бажання підтримати його це найважливіше. Довіряйте собі як мамі й пам’ятайте, що підлітковий вік це лише етап. Стосунки можуть змінюватись, але любов і довіра, які ви закладали всі ці роки, не зникнуть.
Найважливіше це ваша щира готовність бути поруч і розуміння що діти не є нашою власністю. Вони мають вирости і будувати своє власне щасливе життя.
Записатися на консультацію до цього психолога