Постійний комплекс меншовартості
Доброго дня. Питання вже довго мучить, вирішила написати. Я відчуваю, що постійно недотягую до якихось стандартів, які наче існують в моїй голові, і це виливається у відчуття меншовартості. У мене чудова родина, є робота – але мені часто соромно за себе перед іншими. Наприклад, чомусь здається, що виглядаю гірше за своїх подруг, говорю якісь дурниці, не так реагую в якихось ситуаціях. Особливо це дається взнаки в компанії людей – мені здається, я виглядаю смішною або тупою. Через це я взагалі намагаюсь уникати зустрічей, хоч потім картаю себе, бо ж всі інші якось нормально живуть і радіють, а я постійно зациклена на своїх провинах. Як перестати себе з’їдати і прийняти себе такою, яка є?

Всі відповіді:
Вітаю, Сніжано!
Дякую, що поділилися своїми переживаннями. Насправді питання, яке вас турбує, не вирішується одним текстовим повідомленням. Спробую дати вам корисну і цінну відповідь.
Слово «постійний», яке ви використали, говорить про давність цієї проблеми. Що сталося і як формувався такий комплекс можна лише здогадуватися. Порівняння себе з іншими і при цьому приниження себе вимагає затрати великої кількості енергії. Тож пропоную трішечки її розподілити.
У кінці робочого дня, підсумовуючого його, спробуйте віднайти три речі, за які ви собі вдячні (наприклад, виділили час, щоб попити каву, даючи собі відпочинок, або сказала фразу, яка може комусь і здалася дурною, проте вам вона сподобалася; можливо, щось на кшталт: сьогодні не пішла з іншими, проте зробила запис у щоденник тощо).
На початку здаватиметься, що немає нічого, за що ви могли б себе похвалити. Мозок буде шукати підтвердження установки «я - гірша за інших». Але якщо ви зможете витримати це, то потихеньку ваша самоцінність зростатиме.
Успіхів вам!
Записатися на консультацію до цього психолога
У попередньому повідомленні я звернулася до вас, Соломіє, назвавши іншим імʼям. За це прошу вибачення.
У перші секунди відчула провину. Так працює поле. І щоб не картати себе, одразу виправляю помилку.
Зрештою, можу себе похвалити за вчасно усвідомлену некоректну дію та сміливість повторно написати: « Вибачте, Соломіє!».
Сподіваюсь такий приклад стане вам корисним. Успіхів!
Записатися на консультацію до цього психолога