Проблеми зі спілкуванням та невпевненість у собі
Доброго дня! У мене є проблеми з тим, щоб відкрито спілкуватись з людьми, особливо з тими, кого я погано знаю або кого вважаю 'важливими'. Почуваюсь невпевнено, часто думаю, що скажу щось не так, і мене не зрозуміють або засудять. Іноді через це я уникаю розмов, або ж навпаки — починаю говорити щось дивне і потім картаю себе. Особливо важко у робочих питаннях, де потрібно просто підтримати розмову чи проявити ініціативу. Постійно здається, що інші більш розумні, сміливі, а я якось 'не на своєму місці'. З друзями ситуація трохи краща, але навіть там буває страшно говорити про свої почуття чи висловити відмінну думку. Як це можна подолати? З чого починати? І чи можливо взагалі стати більш впевненою у спілкуванні? Дякую вам за відповідь!

Всі відповіді:
Марія, вітаю!
Дякую що поділилися Вашою ситуацією.
У Транзакційному аналізі є 4 позиції відносин з іншими людьми. Здоровою позицією є «Я в порядку» і «Ти в порядку», коли ми бачимо себе рівними з іншими. І кожна людина народжується зі здоровою позицією. Те що Ви описали, є депресивною позицією: «Я не в порядку», а «Ти в порядку», тобто я бачу себе гіршою, нижчою ніж інші. Причиною цього є те, що батьки часто порівнювали дитину з іншими, та говорили, що вона щось робить не так, і вона сприймала це як те, що вона не в порядку і з нею щось не так. Дитина виросла, але батьківська фігура всередині продовжує говорити, що ти не така як інші, ти робиш щось гірше…
Що з цим робити?
- Перестати порівнювати себе з іншими, перестати слухати критикуючий голос всередині себе, почати давати собі більше підтримки та дозволити собі проявляти себе і бути не ідеальною.
- Коли знову почнете сумніватися, задайте собі питання: Чий це голос зараз звучить? Хто сказав, що інші кращі за мене? Нагадайте собі, що кожна людина має рівні права на те, щоб проявляти себе, і у кожного є свої сильні і слабкі сторони.
- Напишіть список своїх досягнень, частіше його переглядайте, щоб почати гордитися собою, а також хваліть себе навіть за маленькі досягнення. Підтримуйте свою цінність.
- Приходьте в терапію, щоб психолог допоміг Вам сформувати більш підтримуючу батьківську фігуру та укріпити дорослу позицію, яка буде стане опорою.
Бажаю Вам успіхів!
Записатися на консультацію до цього психолога