Як позбутися страху зробити щось неідеально?
Доброго дня! Я давно помічаю за собою, що я постійно намагаюся все робити ідеально. Якщо щось виходить не так, або не встигаю довести до ідеалу, мені здається, що все марно, і я починаю себе за це гризти. Наприклад, навіть коли треба приготувати звичайний обід чи зробити якийсь робочий проєкт, я витрачаю на це зайвий час і сили, переробляю, шукаю недоліки. Іноді навіть відкладаю справи, бо боюся, що нічого доброго не вийде. Це дуже виснажує, але я не знаю, як по-іншому. Постійно здається, що мене будуть оцінювати і критикувати. Як перестати так залежати від цієї ідеї ідеальності? Можливо, є якісь прості кроки, щоб цього позбутися? Буду дуже вдячна за пораду!

Всі відповіді:
Вітаю, Софіє!
Відчувається, що це для вас справжній енергетичний злив, на який ви витрачаєте неймовірну кількість сил і ресурсів і майже нічого не залишаєте на реалізацію задач.
Хто від вас вимагав або зараз вимагає ідеальності виконання всього, що ви робите?
Подумайте і проаналізуйте своє дитинство. Хто зі значущих дорослих не пробачав вам помилок? Надмірно критикував за "неідеальність"? Чиїм голосом ви зараз себе "гризете"? Можливо, ви почуєте всередині себе чиїсь фрази. Можливо, на вас в дитинстві дорослі покладали надмірні очікування або обов'язки, які були не за віком.
У такому випадку варто працювати із власною цінністю, і як наслідок підвищуватиметься самооцінка, тобто незалежність від думки оточення.
Мені можна помилятися!
Не помиляється той, хто нічого не робить!
Я просто граю, а помилки - це не страшно, всі помиляються.
Ідеальних нема, і я можу собі дозволити неідеальність.
Одним словом, перефразуйте ті негативні фрази, які фоново звучать всередині вас, на позитивні, замінюючи ті токсичні слова внутрішнього критика всередині дбайливими і лагідними. Ви тепер можете дозволити собі бути ніжним і турботливим дорослим. Пробачайте собі свої помилки або неідеальність. Ви людина, а не штучно створений шедевр для милування. Таким чином, ви "перепрошиватимете" установку ідеальності, яка заважає.
Записатися на консультацію до цього психолога