Втома від постійної напруги з дітьми
Доброго дня. Останнім часом я помітила, що все важче справлятися з своїми дітьми-підлітками. У мене їх двоє, одному 15 років, іншому 12. Вони постійно сперечаються, на мене майже не реагують, можуть закритися в своїх кімнатах і сидіти в телефонах або комп'ютерах годинами. Я намагаюсь з ними говорити, але вони ніби не чують, іноді грублять. Відколи вони стали старшими, відчувається, що ми віддалилися. Я не знаю, як краще їх підтримати та як мотивувати більше часу проводити разом як сім’я. Ще й через постійні сварки вдома, я відчуваю, що сама стаю більш нервовою, зриваюся через дрібниці, а потім почуваюся винною. Як знайти з ними спільну мову? Чи це я щось роблю не так? Може, підкажете, як налагодити відносини та трішки знизити цю напругу в домі? Заздалегідь вдячна за відповідь.

Всі відповіді:
Доброго дня.
Обидві ваші дитини знаходяться у перехідному віці і це вибухова суміш, хочу я вам сказати.
Це той час, коли підлітки вже не хочуть щоб до них ставились як до дітей, а хочуть щоб вже як до дорослих. Але як батьки завжди кажуть? Ще не повнолітній, тому дитина і я краще знаю як тобі буде, але ж ні. Вони краще знають себе. І це правда.
З підлітками дуже важко знайти спільну мову, бо ми як з різних світів з ними, їм здається, що їх зараз ніхто не розуміє і це кінець світу. І для них так і є, це їх емоції, які зараз підкріплюються гормонами.
Взагалі, звісно, найдокладнішу відповідь я зможу дати вам тільки на консультації і буду рада вам допомогти, але ось пара загальних рекомендацій:
• Будьте чуйними до них, не знецінюйте їх емоції, згадайте як вам було у цьому віці, що ви відчували?
• Не сприймайте їх грубість близько до серця, вони точно вас люблять, але всередині них киплять емоції і вони не знають як з ними впоратися.
• Показуйте, що розумієте їх, не намагайтеся переробити їх чи казати що у їх віці ви були не такими. Вони такі, які вони є і це робить їх унікальними.
Більше рекомендацій я зможу дати тільки на особистій консультації, бо це вже буде залежити від характеру кожної дитини, від ваших відносин і ще багатьох факторів.
Усього найкращого вам!
Записатися на консультацію до цього психолога