Не можу налагодити спілкування з людьми
Доброго дня. Мені 38 років, працюю в офісі, але останнім часом все важче спілкуватись з людьми. Я постійно боюсь сказати щось не те, здається, що всі навколо мене засуджують. Через це уникаю зайвих розмов і часто мовчу навіть тоді, коли треба висловитися. Колеги кажуть, що я замкнута, але у мене просто бракує впевненості. Ще буває так, що навіть з близькими друзями не можу підтримати розмову – заклинило, і все. Раніше такого не було, я нормально спілкувалась, була більш відкритою, а тепер відчуваю себе на дзяшанці нема як свою. Через це відчуваю себе самотньою, навіть коли навколо люди. Як мені подолати цей страх і знову навчитися нормально спілкуватись? Дуже чекатиму на вашу пораду, бо сама вже не знаю, що робити.

Всі відповіді:
Вітаю, Наталія!
Схоже що ви попадаєте в его-стан дитини та автоматично адаптуєтесь до оточуючих, як колись раніше в ситуації, яка могла виглядати для вас небезпечною.
Можливо на роботі та з друзями підіймаються теми розмов, які тригерять щось у вашому позасвідомому з минулого і психіка так реагує.
Є прості техніки, як можна повернути собі его-стан дорослого:
- коли помітили, що "заклинило", можна змінити позу тіла
- нагадати собі в думках "Мені 38 років, а не 5, я доросла"
- подивитись буквально, яка реальність навкруги, що вас оточує і назвати кілька предметів
- звернути увагу на те що поруч ваші колеги або друзі
- звернути увагу на те, що вам буквально відповідають, чи є там засудження або це просто фантазія?
- звернути увагу на те, що такого прозвучало, на що у вас виникла дана реакція?
- що такого в цих розмовах, що ви не бажаєте підтримувати діалог і закриваєтесь?
Це може бути фантазія, з якою можна працювати, нагадуючи що це не реальність.
А може бути що оточення і справді засуджує, тоді потрібно укріплювати внутрішні кордони.
Загалом, коли помітили, що знову стало важко спілкуватись, прямо в ситуації потрібно повернути себе в реальність.
Згадати скільки вам років, де ви знаходитесь, що вас оточує, і нагадати, що у вас є право на вашу думку. Навіть, якщо це комусь не подобається.
Коли у вас з'являться відповіді та розуміння що вас тригеріть, стане простіше це відстежувати та приймати рішення щодо активності в оточенні, спілкуватись чи ні.
Бажаю вам успіхів!
З повагою,
Кота Побратські
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю, Наташа.
Я тут бачу зниження самооцінки, через що ви почали сумніватись у собі та більше реагувати на реакцію людей.
Задумайтесь над тим, колі це почалося, чи було місце якійсь ситуації чи ще чомусь.
Почитайте літературу на тему самооцінки, зверніться до спеціаліста, якщо що буду рада допомогти.
Також може бути місце тому, що вам дійсно нема про що більше говорити з цими людьми. Варіантів маса, рефлексуйте по більше. Успіхів вам!
Записатися на консультацію до цього психолога