Не розумію, чи це проблема в мені, чи в рідних
Добрий день. В мене доволі довго накопичується таке відчуття, що я стала чужою для своїх близьких. Я маю на увазі не чоловіка і дітей (в них ніби все нормально), а більше про свою маму, сестру і навіть подругу дитинства. Знаєте, мені часто здається, що вони мене спеціально уникають, хоча, можливо, я себе накручую. Ось, наприклад, останнім часом я почала помічати, що рідні рідше дзвонять, а коли ми бачимося, то якісь натяки чи то на критику, чи холод у спілкуванні. Наче я щось зробила, чим образила їх, але я навіть не розумію що саме. А може, вони думають, що я це знехтувала, але я правда нічого такого не мала на увазі. І я вже починаю сумніватися: це я якась така неправильна, чи, може, справа в них? Як перестати сумніватися і розгублювати стосунки з рідними? Я так цього боюсь, але не розумію, що робити.

Всі відповіді:
Добрий день, Яся
З вами все в порядку і з вашими рідними також все в порядку. У будь-яких відносинах віддалення чи зближення не означає, що з учасниками стосунків щось не те. Буває так, що потреби учасників стосунків не співпадають- комусь потрібно більше спілкування, часу разом, уваги і т. д., а комусь – менше. Чи ділились ви з рідними людьми своїми хвилюваннями? Чи говорили про те, що вам би хотілось більше присутності у їх житті та їх у вашому? Яку відповідь отримали?
Ваш страх розгубити стосунки потребує уваги і розбору. Коли в однієї людини цей страх є, інший учасник відносин може відчувати тиск, відчувати ніби стосунків забагато і це власне може провокувати бажання дистанціюватись. Але для того, щоб з’ясувати чи так це у вашому випадку, потрібен діалог.
Тому, якщо ця тема вас хвилює, то в першу чергу поспілкуйтесь із рідними. А якщо це не принесе вам результату чи заспокоєння, то було б дуже корисно розібратись у ваших страхах із психологом.
Бажаю вам знайти відповіді
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог
Записатися на консультацію до цього психолога