Як перестати боятись і почати жити нормально?
Доброго дня. Мені 52 роки, і вже багато років я живу в стані, коли відчуваю постійний страх і тривогу. Мій чоловік, з яким ми прожили майже все життя, часто поводився дуже жорстко – він кричав, ображав, навіть іноді піднімав руку. Кілька років тому я нарешті наважилась подати на розлучення, і тепер ми не разом, але, як би це дивно не звучало, мені не стало легше. Я сама не можу перестати згадувати все, що він мені говорив і як поводився. Постійно відчуваю себе винною, ніби це я щось робила не так. Зараз я боюся почати нові відносини або навіть просто спілкуватися з людьми. Як позбутися цього страху і перестати жити минулим? Як змусити себе вірити, що я заслуговую на нормальне життя? Буду дуже вдячна за вашу допомогу.

Всі відповіді:
Віка, вітаю Вас!
Хочу сказати, що ви дуже сильна жінка, що наважилися і все ж таки змогли піти з токсичних стосунків. І у вас точно має бути нормальне життя, бо ви для цього робите дії.
Але, нажаль, той не прожитий емоційний біль він ще в середині вас. І саме він вас тримає з цим чоловіком. Ви вже не разом, але емоційно ви ще з ним. Це зв'язок буде тримати вас через силу свого заряда. Найкраще всі ці емоції було б прожити в терапії.
Якщо говорити про страхи, то, як правило, всі страхи з минулого. Якщо б ми з вами працювали, то можна було піти в дитинство, в ваші стосунки із батьками. Бо дуже часто моделі відносин із значимими дорослими ми переносимо у доросле життя. І тоді з цим треба розбиратися.
Якщо ж спиратися на тут і зараз, то я б спитала: яке ваше життя сьогодні? чим воно наповнене? як проходить ваш день? що в ньому цікавого? чи є у вашому просторі люди, які вас підтримують?
Мої рекомендації:
1. Працювати над тим, щоб бути цінною та цікавою для себе. Фокус уваги не на те, що було, а на те як Ви хочете себе почувати зараз.
2. Звернутися за професійною допомогою і підтримкою. Саме в роботі з психологом у Вас буде можливість будувати відносини іншої якості. Щоб позбутися страхів і старих патернів.
Бажаю Вам скоріше почати відчувати себе щасливою жінкою і жити життям, до якого прагнете! 🫶🫶🫶
З повагою, психолог Юлія Харківська
Записатися на консультацію до цього психолога