Як впоратись з постійною тривожністю за дитину?
Доброго дня. У мене син, йому 10 років. Останнім часом я відчуваю постійну тривогу за нього, навіть коли начебто немає жодних причин хвилюватися. Я боюсь, що йому щось станеться: чи то в школі, на спортивній секції, чи просто на вулиці. Постійно контролюю, чи все гаразд, почала навіть дзвонити йому зайвий раз, перевіряю, чи він одягнув шапку, чи зробив уроки. Але мені від цього не легше, а йому, здається, це вже набридло. Він почав дратуватися й відмовляється обговорювати зі мною свої справи. Я розумію, що своєю нав'язливістю можу йому нашкодити, але не можу зупинитись. Підкажіть, будь ласка, як мені навчитися контролювати свої емоції й перестати так сильно панікувати? Чи це нормальна поведінка для мами, чи мені справді треба змінювати свій підхід? Дякую заздалегідь за ваші поради.

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Юлія!
Ваші почуття зрозумілі, адже тривога за дитину — природна реакція люблячої мами. Однак важливо розуміти, що надмірна тривожність може впливати не лише на ваш емоційний стан, а й на стосунки з сином. Дитина у 10 років прагне більше самостійності, і надмірний контроль може викликати в нього роздратування чи навіть протест. Постарайтеся зосередитися на тому, що ваша дитина вже вміє самостійно вирішувати багато питань. Довіра до його здібностей допоможе вам зменшити тривогу.
Спробуйте визначити конкретні ситуації, які викликають у вас найбільше хвилювання, і подумайте, чи дійсно вони небезпечні. Дихальні вправи чи медитація можуть допомогти вам впоратися зі стресом у момент сильного занепокоєння. Також корисно розділяти контроль і підтримку: наприклад, замість того, щоб постійно дзвонити, можна домовитися з сином, щоб він сам повідомляв, коли дійде до школи чи додому.
Важливо працювати над своїми страхами, можливо, за допомогою психолога, який допоможе знайти їхнє коріння та навчитися з ними справлятися. Нормально хвилюватися за дитину, але ваша мета — допомогти йому стати впевненим у собі, а це можливо лише через вашу довіру. Ви — чудова мама, яка прагне зробити найкраще для своєї дитини, і ваші зусилля вже багато значать.
Записатися на консультацію до цього психолога