Чому я так хвилююсь за своє майбутнє як мами?
Добрий день. У мене таке питання: мені 24 роки, і я все частіше думаю про те, щоб у майбутньому стати мамою. Але коли це все серйозно обдумую, починаю дуже хвилюватись. Я боюсь, що не зможу правильно виховати дитину, не знаю, як навчити її бути сильною, чесною, впевненою в собі. У моєму дитинстві я відчувала якийсь хаос у вихованні, наче не було чітких правил чи підтримки, і наче зараз цей страх переноситься на мене саму. Я навіть почала сумніватись, чи взагалі зможу виховати щасливу дитину. Як мені перестати так боятися і знайти впевненість у собі? Це дуже важливо для мене, бо хочу бути такою мамою, яка підтримує і допомагає дитині рости щасливою і розумною.

Всі відповіді:
Вітаю, Соломіє!
Ваше прагнення бути хорошою мамою цілком природне. Але відчувається багато тривоги з приводу майбутнього материнства. Це і про зміну власної ролі, і про те, що можна дати своїй дитині.
Спробуйте проаналізувати, чи чиниться на вас зараз якийсь тиск. Можливо, ви відчуваєте, що, наприклад, ваш чоловік або хлопець хоче дитину, а ви, як варіант, ще не готові (тут може бути багато факторів: морально не готові брати відповідальність, фізично важко "вивозити", чинити опір партнеру через страх його втратити тощо).
Це буде один розвиток подій. І поки ви не готові, вас примушувати ніхто не має права.
Інша річ, якщо це, так би мовити, ірраціональна тривога. Якщо страхи вашого дитинства не дозволяють вам відчувати безпеку, власні опори, впевненість. Тоді це хороший привід попрацювати із власним станом. Адже щоб дитина росла щасливою і впевненою, щасливою та впевненою має бути мама. Мама - це всесвіт для дитини. Через маму дитина вбирає в себе той сценарій взаємодії зі світом, який буде відіграватися у її житті.
Подумайте, чи давала вам ваша мама те відчуття впевненості і безумовного прийняття, захисту і безпеки проживати своє життя впевнено, вільно і без побоювань. Якщо ні, то дуже бажано було би працювати з цим у терапії. Це допоможе відчути свої власні опори, знайти свою цінність, на яку можна спиратися в будь-яких обставинах, вибудувати впевненість у власних виборах.
Записатися на консультацію до цього психолога