Як позбутись звички їсти від стресу?
Доброго дня. У мене така проблема: я постійно заїдаю стрес. Тобто якщо щось іде не так, чи я нервуюсь, то відразу тягнусь за шоколадками, чіпсами чи будь-чим іншим. Це триває вже багато років, але останнім часом я почала помічати, що це не просто погана звичка, а якась залежність. Я можу вночі прокинутись і знову почати їсти, навіть якщо не голодна. Я вже не говорячи про те, що це позначилось на моєму самопочутті та вазі. Я пробувала собі обіцяти, що більше так не робитиму, але коли приходить нервовий момент, я все одно не можу зупинитись. Порадьте, будь ласка, як навчитися контролювати себе в таких ситуаціях і чим можна замінити цю шкідливу звичку? Завчасно дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Доброго дня, Маргарито!
Дякую, що відкрилися і поділилися своїм питанням. Це справді важливий крок на шляху до змін, і я повністю розумію, наскільки непросто буває зупинити звичку, яка вже стала способом справлятися зі стресом.
Їжа, як ви правильно зазначили, часто стає швидким заспокійливим. Але, на жаль, вона не розв’язує основних причин тривоги чи напруги, а з часом може навіть додавати нових труднощів. Тому ваш запит — це вже прояв сили і бажання знайти інші, здорові способи підтримувати себе.
Ось кілька перших кроків, які можуть допомогти:
1. Відстежуйте тригери. Зверніть увагу на моменти, коли з’являється бажання перекусити. Це може бути стрес, втома, самотність чи навіть просто звичка. Записуйте ці ситуації в невеликий щоденник – так ви побачите шаблони.
2. Спробуйте альтернативи. У таких моментах дайте собі паузу та оберіть іншу дію, яка допоможе розслабитися: прогулянку, чашку теплого чаю, кілька глибоких вдихів чи навіть творчість – наприклад, малювання чи запис думок.
3. Приймайте свої емоції. Негативні почуття хочеться швидко приглушити, але важливо дозволити собі їх прожити. Спробуйте запитати себе: “Що я зараз відчуваю? Чого я потребую?” – це допоможе краще зрозуміти свої справжні потреби.
4. Робота з джерелом стресу. Поступово інтегруйте у своє життя способи зниження загальної напруги: медитацію, фізичну активність чи нові хобі, які приносять задоволення.
5. Будьте до себе добрими. Якщо трапляється “зрив”, не звинувачуйте себе. Це частина процесу. Замість осуду спробуйте з розумінням поглянути на ситуацію і рухатися далі.
Якщо буде потрібно більше підтримки, звертайтеся до спеціаліста – психолог допоможе вам знайти корінь цієї звички та підібрати найкращий підхід до її подолання.
Я вірю, що у вас усе вийде! Ви вже зробили важливий перший крок, і це свідчить про вашу силу й рішучість.
Бажаю вам спокою, гармонії та внутрішнього балансу!
Записатися на консультацію до цього психолога