Як розібратись з тиском сімейних традицій?
Доброго дня! Я вже майже рік живу окремо від батьків, але відчуття, ніби я стою під постійним наглядом і тиском, не зникає. У нашій родині завжди було важливо слідувати певним традиціям: святкування, обряди, поради батьків, як жити. Наприклад, обов’язково треба бути вдома на всі свята – інакше образи й сварки. Або повинна слухати поради по типу, коли я маю вийти заміж і як будувати сім’ю. Я намагаюся пояснити, що хочу робити щось по-своєму, але це лише ускладнює відносини. Мені кажуть, що я 'зраджую родинні цінності', хоча мені здається, що це просто бажання жити своїм життям. Як знайти баланс між повагою до сімейних традицій і бажанням будувати своє життя? Я переживаю, що відносини з батьками через це сильно псуються. Як краще діяти?

Всі відповіді:
Вітаю, Тетяно!
Однією з видів сепарації - є конфліктна сепарація - це здатність відстоювати свою переконання, цінності, погляди тощо. Розумію, що цей процес може викликати багато складних переживань, але він є одним із важливих кроків до власної дорослої позиції.
Спочатку, від відстоювання своїх позиції, можуть підійматися різні почуття: провини, сорому, страху, хвилювання. Але згодом, розуміння, що ви обираєте щось важливе для вас, що ви згодні йти на компроміси, але не в шкоду своїх інтересів, буде укріплювати вміння витримувати та зменшувати такі переживання.
Також, мені здається, частина відповіді на ваш запит вже кроється у вашому повідомленні: "Знайти баланс між повагою до сімейних традицій і бажання будувати своє життя" - визначте щиро для себе де цей баланс/компроміс + підключіть перший пункт моєї відповіді.
Нехай все вдається, з повагою Тетяна Калмикова.
Записатися на консультацію до цього психолога