Чому мені так важко зрозуміти свого батька?
Доброго дня. Мене звати Стефанія, мені 47 років, і вже кілька місяців мене мучить одна проблема, яка стосується мого батька. Зараз йому вже за 70, і я починаю розуміти, що між нами багато недосказаного. У дитинстві він був строгим, мені здавалося, що йому зовсім не цікаво, чим я живу або що відчуваю. Він рідко хвалив мене чи просто показував якесь тепло. Зараз же я помічаю, що підсвідомо уникаю з ним глибоких розмов. Ми бачимося рідко, і хоча зовні все нормально, всередині мене – постійний дискомфорт. Я все через це думаю: а чи могла я бути іншою, більш впевненою чи легшою в спілкуванні, якби він тоді поводився інакше? І взагалі, чому мені так складно пробачити чи прийняти його, навіть зараз? Може, це якісь дитячі образи чи проблеми? Дуже хотілося б розібратися в собі й зрозуміти, як це пережити, бо цей вантаж не дає почувати себе спокійно.

Всі відповіді:
Стефанія, розумію твої переживання. Відчуття дискомфорту через стосунки з батьком можуть бути пов'язані з тим, що в дитинстві ти не отримувала достатньо емоційної підтримки. Це могло залишити відчуття відчуженості та потребу в більшій увазі. Ти можеш уникати глибоких розмов із ним через страх бути вразливою або через те, що не отримала того, що тобі було потрібно.
Щодо запитання, чи могла б ти бути іншою, важливо зрозуміти, що твоя поведінка тоді була реакцією на те, що давали дорослі. Ти не могла змінити батьківську поведінку, тому не варто звинувачувати себе за це. Що стосується прощення, це може бути складно, оскільки минуле залишило емоційні рани, і прийняття батька таким, яким він є, може бути важким.
Щоб пережити ці емоції, варто працювати з ними через самопізнання, наприклад, за допомогою терапії. Це допоможе зрозуміти, чому ти відчуваєш так, і поступово знайти спокій.
Записатися на консультацію до цього психолога