Не знаю, як впоратися з постійним браком грошей
Добрий день! У мене дійсно болюче питання, і я не знаю, що з цим робити. Останні кілька років я живу в постійному стані стресу через гроші. Робота в мене є, але її ледве вистачає на основні витрати – оренда, їжа, комунальні. Якщо виникають якісь непередбачувані витрати, наприклад, лікування чи щось зламалось вдома, то це мене просто вибиває з колії. Я постійно переживаю, що завтра може стати ще гірше. Хочеться хоч трохи відчувати себе впевнено, але я зовсім не знаю, як це зробити. Ніяк не можу відкласти навіть мінімальну суму, бо грошей просто не вистачає. Як перестати почуватися безпорадною в фінансових питаннях і подолати цей постійний страх залишитись ні з чим? Може, я на щось неправильно дивлюсь, але як це виправити, я не уявляю. Буду вдячна за пораду.

Всі відповіді:
Вітаю, Анастасіє!
Відчувається багато тривоги з приводу фінансів і їх надходження.
Спробуйте проаналізувати куди конкретно ви витрачаєте гроші? Пишіть списки витрат декілька місяців. Можливо, вам стане зрозуміліша картина.
З того, як ви про це говорите, відчувається, що гроші - це наче щось таке, що ви не можете контролювати. Наче як саме гроші управляють і вами, і вашим настроєм. Тоді гроші для вас виконують якусь функцію. Що це за функція, як вам здається? І яка ви тоді у парі "Гроші - Я"?
Спробуйте змістити фокус із дефіцитарного погляду (постійного браку коштів) на те, що ви можете собі дозволити: і оренду житла, і їжу, і комунальні, і купуєте собі якийсь одяг... А ще, мабуть, вас пригощають чимось смачненьким. І ці можливості приходять до вас.
Також можна виконувати практику на розширення кута пошуку фінансів. Спробуйте виділяти якийсь день, коли ви намагаєтесь розгледіти можливості для заробітку у всьому, що вас оточує. Це добряче тренує творчий підхід до заробітків.
Пошукайте відповідь, яку потребу ви закриваєте, коли не маєте достатньо грошей? Можливо, не хочеться віддавати борг, або не хочете комусь допомагати, або, наприклад, у вас можуть їх вкрасти... Або ви живете з батьківською установкою, що гроші мають лише нечесні люди, а я не така... Тут теж може бути багато матеріалу для розуміння проблеми.
Намагайтесь планувати витрати. Бо якщо у вас був хаос у стосунках з фінансами, то це означає, що цей хаос живе і всередині вас. Варто подолати його, структурувати і спланувати життя.
Гроші заробляють дорослі. Тому якщо у вас зарплата нижче, ніж ті, що є на ринку, ви можете змінювати роботу, шукати кращі умови роботи. Або зібратися із силами і добирати помалу навички, які дозволили би вам мати вищу "ціну" на ринку праці.
Наведені вище рекомендації, звісно, загальні. Але, сподіваюсь, що допоможуть вам побачити щось, що залишалося поза полем вашого зору.
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю Вас , Анастасія.
У вашому повідомленні я бачу декілька моментів, які привертають мою увагу.
Перший , це : я боюсь залишитися ні з чим , яка ви пара з грошима ? Я фантазую, але схожа модель стосунків , у вас є ще десь у житті . Порозмірковуйте , ви і гроші , яка б ви була пара ?
Другий момент , ви пишете, що відчуваєте себе безпорадною , і це може нам казати, що з грошима , ви поринаєте в якесь дитяче почуття.
В нас є стільки грошей, скільки ми можемо витримати / втратити ( психічно ) .
Якщо у вас є страх втрати грошей , або що ви їх не можете заробити , то спробуйте подумати з якої суми це почуття починаєте , а потім звіртеся чи ви вже там .
Успіхів 🤗
Записатися на консультацію до цього психолога