Не можу відпустити образу на близьку людину
Доброго дня. У мене така проблема. Я кілька років не можу нормально спілкуватися з сестрою після однієї події. Здавалося б, це було давно, але я досі відчуваю образу на неї. Ситуація була така, що я в той момент дуже на неї розраховувала, а вона не допомогла, хоча я за все життя їй завжди допомагала в найскладніших моментах. Моя обіда на неї тільки росте. Мені здається, вона навіть не помічає, що зробила щось не так, і її це взагалі не хвилює. Як правильно відпустити цю образу? Бо я розумію, що це вже мене більше руйнує, ніж стосунки з нею. Але як бути? Як це вирішити?

Всі відповіді:
Вітаю вас Людмило!
Ваші почуття абсолютно зрозумілі, і ви вже зробили важливий крок, визнавши, що ця образа більше шкодить вам, ніж стосункам із сестрою. Що може допомогти:
1. Визнайте свої почуття без осуду. Ви маєте право почуватися розчарованою. Спробуйте проговорити або написати: «Я відчуваю образу, бо очікувала допомоги в той момент, коли найбільше її потребувала».
2. Варто задати собі питання: чи знала сестра про ваші очікування? Чи могла вона тоді діяти інакше? Інші люди не завжди бачать ситуації так, як ми. Сестра могла навіть не усвідомлювати, наскільки для вас це було важливо.
3. Подумайте про розмову із сестрою. Якщо відчуваєте, що готові, спробуйте обговорити ситуацію із сестрою. Використовуйте «Я-висловлювання»:
«Я хотіла б поговорити про одну ситуацію, яка досі викликає в мені біль. У той момент я дуже на тебе розраховувала, але не отримала допомоги, і це мене зачепило». Це не звинувачення, а запрошення до діалогу. Можливо, вона зовсім не знала, як вам тоді допомогти.
4. Попри ситуацію, згадайте, за що ви вдячні сестрі. Це допоможе змінити сприйняття її як людини.
5. Спробувати пробачити сестру. Прощення не означає виправдання її дій. Це ваше рішення звільнитися від важкого вантажу. Скажіть собі: «Я обираю пробачити її заради себе».
6. Після відпускання образи ви можете побудувати з сестрою нові стосунки. Вони можуть стати більш легкими й вільними, без вантажу минулого.
7. Перемістіть фокус на себе, спробуйте зрозуміти, що приносить вам задоволення і радість, які справи вас наповнюють і спробуйте давати собі більше любові і прийняття.
8. Терапевтичні техніки «Пустого стільця» та EMDR допоможуть вам за декілька сеансів відпустити це почуття. Запрошую в терапію.
Записатися на консультацію до цього психолога