Чому я постійно повертаюсь до минулого?
Добрий день. Мене звати Макс, мені 37 років. Пишу, бо вже далі не можу тримати це в собі. У дитинстві, коли я був малим, мій батько часто підіймав на мене руку, бувало навіть через дрібниці. Я завжди старався робити все правильно, але це його не зупиняло. Минуло багато років, але я й досі не можу викинути з голови ті моменти. Відчуваю, що вони мене переслідують, ніби я все ще там, у тому будинку, у тій ситуації. Через це мені важко будувати стосунки з іншими людьми, навіть з колегами або друзями. Я не довіряю людям і часом здається, що щось подібне може повторитися. Як відпустити це все, перестати боятися і почати нормально жити далі? Чи можливо це взагалі після такого?

Всі відповіді:
Добрий день, Максе.
Те, що ви пережили в дитинстві, могло залишити дуже глибокий відбиток, і це абсолютно природно, що ті моменти досі впливають на вас. Ви пройшли через багато болю, який, здається, тримає вас у минулому. Але важливо пам’ятати, що це не ваша провина, а наслідок обставин, на які ви не могли повпливати та які ви не могли контролювати. Дуже цінно, що ви змогли поділитися цим тут, адже навіть говорити про таке вимагає великої внутрішньої сили.
Ваше повернення до минулого може бути спробою знайти відповіді, зрозуміти, чому це сталося, і захистити себе від подібних ситуацій у майбутньому. Так працює наша психіка: ми намагаємося розібратися, щоб почуватися безпечніше. Але іноді минуле настільки нас захоплює, що заважає жити тут і зараз, змушуючи боятися того, чого більше немає.
Ці спогади – це не просто біль, а й сигнал, що певні травми потребують вашої уваги. Важливо повернутися до себе і зрозуміти, як ви зараз почуваєтеся, які моменти викликають у вас тривогу, і що може допомогти вам знайти спокій у таких ситуаціях. Маленькі кроки до усвідомлення себе й своїх почуттів можуть стати основою для того, щоб поступово відновити довіру до світу й до людей. Тому що в дитинстві наші батьки дня нас - це весь світ, якому ми повністю довіряємо. Але через таке ставлення до нас і подібні історії ми втрачаємо свою довіру до батьків, до друзів, до всіх і всього.
Іноді здається, що, якщо ви довіритесь комусь, це буде небезпечно, але довіра – це теж процес, і починати варто з тих людей, які вже проявляють до вас повагу. Зверніть увагу на своє оточення. Хто може стати вашим опорним пунктом? Хто приймає вас таким, яким ви є?
Також звернення до фахівця – це шлях, який допомагає по-справжньому прожити травматичні події, не намагаючись їх забути, а трансформуючи їх у частину вашої історії, яка більше не визначає ваше сьогодення. Це можливо, і ваше повідомлення тут – вже перший крок до змін.
Будь ласка пам’ятайте, що минуле не має влади над вами. У вас є сила будувати нове життя, наповнене довірою, теплом і свободою. Дайте собі час, будьте до себе уважним і пам’ятайте, що ви заслуговуєте на щастя.
Записатися на консультацію до цього психолога