Проблеми з комунікацією і розумінням інших людей
Доброго дня! Мені 29 років, і я помічаю, що у мене якісь постійні складнощі у спілкуванні з людьми. Навіть коли я намагаюся бути ввічливою, мене іноді неправильно розуміють, або я почуваюсь дуже напружено, коли треба щось пояснити, особливо незнайомим людям. Ще гірше, коли потрібно попросити допомогу чи висловити свою думку — я починаю нервуватись, і в результаті потім лишається відчуття, ніби я все зробила не так. Навіть у компанії друзів часом буває, що я відчуваю себе зайвою, бо не знаю, як правильно себе поводити або підключитись до розмови. Хотіла б зрозуміти, чому це зі мною відбувається і як можна стати більш впевненою у спілкуванні? Я хочу навчитися легше знаходити спільну мову з людьми, але не знаю, з чого почати. Порадьте, будь ласка, як працювати над собою в цьому напрямку. Дякую!

Всі відповіді:
Доброго дня, Зіно. Те, що ви пишете про це – вже перший великий крок для змін і хоробрість. Хочу звернути вашу увагу на наступне: ви написали, що останнім часом стало важко спілкуватись, а потім, що так було давно. Схоже на те, що соціальна тривожність посилюється або посилилась в якийсь період.
Найкраще допоможе практика: чим більше контактів, тим більше досвіду та впевненості.
Як може допомогти тут психолог: він створить безпечний простір, щоб ви могли "програти" ці ситуації, краще зрозуміти, що вас зупиняє, і прожити ці ситуації та емоції в безпечному середовищі.
Спробуйте зрозуміти: коли ви відмовляєтесь від спілкування та закриваєтесь в собі, з якою емоцією ви не хочете стикатись в цей момент?
– Що може статись, коли ви скажете щось не так або виглядатимете нерозумно?
– Які наслідки вас лякають?
– Що може бути гіршого, ніж відсутність контактів?
– Від чого ви себе оберігаєте, відмовляючись від спілкування?
– Відповіді на ці питання можуть допомогти вам свідомо йти в свої переживання, тим самим знижуючи їх.
Якщо вам важко самостійно йти у важкі переживання, ось кілька мотивуючих питань, які також можуть вам допомогти.
– Подумайте про те, як зміниться ваше життя, коли ви почнете спілкуватись з людьми, які можливості перед вами відкриються.
– Що ви отримаєте, якщо впораєтесь зі своїм станом та почнете трохи активніше соціальне життя?
– Пригадайте досвід успішної комунікації з іншими, як ви тоді почувались?
Записатися на консультацію до цього психолога