Як жити з людиною, яка тебе постійно принижує?
Добрий день. Мені 40 років, і я перестала розуміти, як далі жити. У шлюбі ми з чоловіком уже 15 років, але останні кілька років мене просто виснажує постійне приниження з його боку. Він завжди знаходить причину, щоб зробити зауваження, сказати якийсь колкий коментар або просто обізвати. Спочатку я намагалася пояснити, що мені боляче. Потім просто мовчала і плакала вночі, щоб діти не бачили. Але тепер я розумію, що вже не можу з цим миритись. Я не бачу себе ні поруч із ним, але й страшно залишитися одній, бо не знаю, чи впораюсь. Чи є якісь поради, як знайти в собі сили або зрозуміти, що робити далі? Я дуже загублена. Дякую за вашу відповідь.

Всі відповіді:
Добрий день, Юля!
Дуже шкода, що вам довелося зіштовхнутися з такими болісними переживаннями у стосунках, яким присвячено багато років. Ваш страх не впоратись зрозумілий, адже є діти. На даний момент вам варто зосередитись на тому, щоб, наскільки це можливо, відновити і накопичити ресурс. Як це зробити?
По-перше, подумайте, які матеріальні і нематеріальні ресурси у вас є. Матеріальні – чи є у вас своє житло, чи є робота, чи є ваші особисті заощадження? Нематеріальні – ваші вміння і знання, сильні сторони, які вам допомагають по житті, і ті, з допомогою яких ви можете заробляти більше або додатково; хто з вашого оточення може вас підтримати морально або допомогти житлом чи підстрахувати з дітьми, поки ви на роботі, хто стане на ваш бік, вислухає і підтримає, а не засудить?
По-друге, оскільки ви вже пробували розповісти чоловікові про свої почуття, що вам болить його ставлення і це не дало результату, ще є варіантом запропонувати йому сімейну терапію. Якщо погодиться – то варто спробувати. Якщо ні, то спробуйте знайти спосіб якомога менше контактувати з чоловіком, якщо поки що ви розумієте, що у вас недостатньо ресурсів, щоб розірвати стосунки. Якщо не вдається ні піти в сімейну терапію, ні через уникання зменшити частоту нападок на вашу адресу, тоді є зміст зробити паузу в стосунках – роз’їхатися, принаймі на термін, про який ви між собою домовитеся.
По-третє, зробіть все можливе, щоб відновитись емоційно і отримати підтримку людей, які вміють підтримати. (Що вам дає сили? Може це спілкування з подругами, може прогулянка на самоті, може прослуховування музики – робіть все це для себе так часто як можете). Тоді у вас буде більше сил і віри в себе, що ви впораєтесь, більше рішучості і ясніше мислення, щоб знайти варіанти. Ну і, звісно, підтримка психолога не була б зайвою.
Найскорішого відновлення, з повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог.
Записатися на консультацію до цього психолога