Чому я не можу нормально спати?
Доброго дня. У мене проблема зі сном вже довгий час. Я не можу нормально заснути — або провалююсь в сон на кілька годин, а потім все одно прокидаюсь і більше не можу заснути до ранку, або взагалі лежу кілька годин і просто ворочаюсь. Вранці почуваюся абсолютно розбитою, немає сил ні працювати, ні займатися буденними справами. Я пробувала лягати в один і той самий час, уникати гаджетів ввечері, пити заспокійливі трав'яні чаї, але нічого з цього по-справжньому не допомагає. Відчуваю, що через це життя стає дуже важким, бо я постійно на нервах і відчуваю то втому, то роздратування. Можливо, це якось пов'язано зі стресом чи якимось внутрішнім хвилюванням? Що мені робити, щоб повернути хоча б нормальний сон?

Всі відповіді:
Добрий день, пані Ксенія. Якщо проблема із сном триває довгий час, то необхідно звернутися перш за все до лікаря. Почніть хочаб з терапевта чи сімейного лікаря, бо можуть бути медичні причини, наприклад гормональні порушення. Але безумовно це потребує комплексного підходу і необхідно розглянути можливість роботи з психологом, бо проблеми із сном часто повʼязані і з тривожністю, і з глибокими емоційними переживаннями. Є те, що Ви можете робити самостійно, окрім того, що Ви пишете: перегляньте свої звички, чи не забагато кофеїну, фізичної активності (або навпаки - її відсутність), роботи перед сном; чи є ситуації, які викликають багато хвилювання, тоді використовуйте дихальні вправи або техніки усвідомленості. Якщо не можете заснути протягом вже 30 хвилин, спробуйте не лежати, а зайнятися якимись спокійними справами, читанням, слуханням чогось спокійного, бо, коли людина не спить, але продовжує лежати у ліжку - ця ситуація підвищує рівень тривоги, і це ще більше не дає заснути.
Бажаю Вам спокою та здоровʼя.
Записатися на консультацію до цього психолога