Як бути батьками для дорослих дітей?
Доброго дня. Мені 46 років, у мене двоє дітей – 22 і 25 років. Вони вже дорослі, живуть окремо, але я постійно відчуваю якусь тривогу чи навіть провину перед ними. Мені здається, що я щось не зробила для них, коли вони були менші. Можливо, занадто тиснула, бо хотіла, щоб вони чогось досягли в житті, а тепер боюсь, що вони через це мене уникатимуть. Наче між нами з'явилася якась стіна: вони мене люблять, але уникають спілкування. Я намагаюсь їх не турбувати, але ця відчуженість болить. Як тримати баланс між тим, щоб бути підтримкою для дорослих дітей, але не нав’язуватись? Чи це нормально, що мені здається, ніби моєї допомоги вже не потребують, і я почуваю себе нікому не потрібною? Хочу якось розібратися, як бути для них хорошою мамою і разом з тим не влізати в їхнє життя.

Всі відповіді:
Доброго дня, Надія! Дякую, що ділитесь своїми переживаннями. З того, що ви описали, видно, що ви гарна та турботлива мама. Відчувати самотність, коли діти виростають - абсолютно нормально. Раніше ваша увага була зосереджена на дітях. Зараз, коли вони виросли, важливо приділити собі час. Прислухайтесь до себе: що вам подобається, надихає та наповнює енергією? Можливо, вам подобається танцювати, прогулюватись ввечорі або спілкуватись з друзями. Що вам раніше подобалось?
Буде дуже корисно для вас попрацювати над цим станом з психологом.
Щоб ви не відчували себе, наче ви влізаєте в життя своїх дітей, потрібно зараз зфокусуватись на своєму житті. Знайти собі нові сенси та цікаві заняття.
Бажаю вам відчувати важливість себе для себе та внутрішній баланс.
Записатися на консультацію до цього психолога