Як відчути себе у безпеці серед людей?
Доброго дня. В мене проблема, яка не дає мені спокою вже досить довгий час. Я постійно відчуваю себе напружено серед людей, навіть у знайомих компаніях. В мене є страх, що хтось може сказати щось образливе чи зробити щось, що зачепить мене. Часто бувають ситуації, коли я не можу висловити свою думку, бо здається, що якщо я скажу щось не те, мене висміють або неправильно зрозуміють. Через це я стала уникати спілкування і навіть рідше виходжу з дому. Чи можна якось навчитися довіряти людям і не боятися негативної реакції? Я відчуваю, що це дуже впливає на моє життя, але не знаю, з чого почати. Буду вдячна за вашу пораду.

Всі відповіді:
Вітаю Ліля! Ваш страх і напруга у спілкуванні - це сигнал, що ви потребуєте більше внутрішньої впевненості та безпеки. Для початку спробуйте кілька простих кроків:
Визнати свої почуття. Те, що ви переживаєте, нормально, і багато людей відчувають подібне. Не засуджуйте себе за це.
Зробіть маленькі кроки. Почніть з коротких розмов із людьми, яким ви довіряєте. З часом це допоможе знизити тривогу.
Зосередьтеся на собі. Перш ніж реагувати, зробіть паузу і запитайте себе: "Що я зараз хочу сказати? Чи важливо це для мене?"
Практикуйте самопідтримку. Наприклад, коли виникає страх осуду, подумайте: "Моя цінність не залежить від чужої думки."
Записатися на консультацію до цього психолога