Чому в мене не виходить довіряти людям?
Добрий день. Мені 30 років, і я помітила, що останнім часом у мене серйозні труднощі із довірою до людей. Буває, що навіть близьким друзям чи рідним я не можу розповідати про свої переживання чи почуття, тому що боюсь, що вони мене не зрозуміють або використають це проти мене. Через це з’явилось відчуття самотності, ніби я постійно сама вирішую всі свої проблеми. Так було не завжди, пам’ятаю, що колись я нормально спілкувалась із знайомими і не бачила у цьому загрози. Але тепер я не можу побороти це напруження, коли треба комусь довіритись. Чому це могло статися? Як я можу повернути легкість у спілкуванні і навчитися довіряти людям знову? Бо мені здається, що через це страждають мої стосунки як з друзями, так і з родиною. Дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Вітаю, Людмило! Що могло викликати відчуття загрози? Наскільки Ви довіряєте собі? Який сенс Ви вкладаєте в слово "довіра"? Якщо Вас не зрозуміють, що тоді? Можливо, саме в такі моменти Ви можете більше дізнатися про себе, про ті свої частини, яким можна довіряти. Чи є для Вас сенс в думці, що наодинці із собою можна розповісти собі про переживання і почуття, визнати їх і присвоїти собі, ідентифікувати і віднайти ті внутрішні ресурси, які будуть в допомогу? Стан наодинці із собою — стан дорослішання і розуміння себе. Розуміння заспокоює. Ви прослідкувати, що щось змінилося. Можливо, такий момент віддзеркалює Вам, що зараз на часі спробувати довіряти собі, не лякатися самотності і розв'язувати свої проблеми. Можливо, Вам буде достатньо цього, і тоді Ваші стосунки будуть щирими без намагання побороти напруження, щоб комусь довіритись. Якщо є напруження, є якийсь внутрішній супротив. Про що це може бути?
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю! Ви пишете, що раніше могли довіряти, що змінилось у ваших відносинах з того періоду? Що змінилось в вас? Що отримували тоді, що неможливо зараз?
Яку саме підтримку ви хотіли б отримати? Є багато форм підтримки і вони можуть відрізнятися: щоб просто вислухали, обняли, зробили чай, залишили трохи наодинці та інше.
Якщо все ж таки зможете довіритися, то що тоді? Яка картинка у вас з'являється, що трапиться?
Як розумієте кому можна довіряти, що помічаєте в людині таке, що говоре "можна довіряти".
Скоріш за все щось в контакті трапилось і це важливо дослідити.
Записатися на консультацію до цього психолога