Як допомогти дитині бути впевненішою в собі?
Добрий день. У мене є син, йому 8 років, і я дуже за нього хвилююся. Він у мене сором’язливий, йому важко знайомитися з іншими дітьми, він часто боїться висловити свою думку чи попросити про допомогу. У школі йому складно відповідати перед класом, навіть якщо він знає матеріал. Через це він часто замикається в собі і каже, що йому ні з ким немає про що спілкуватися. Я стараюся з ним говорити, підтримую його, хвалю за успіхи, але боюся, що своїми діями можу ще більше нашкодити. Як ще можна підтримати його, щоб він став впевненішим у собі та сміливішим? І як правильно реагувати на його невпевненість, щоб не тиснути на нього? Буду вдячна за пораду.

Всі відповіді:
Добрий день, Стефанія! Дякую, що ділитесь своїми переживаннями. Це нормально, коли ви хвилюютесь за свою дитину. Відчувається ваша тривога з цього приводу.
Проаналізуйте, як ви сприймаєте свого сина? Коли він у ваших очах стане сильним, самостійним, впевненим у собі та своїй думці, тоді і його поведінка буде змінюватись.
Важливо, щоб ви хвалили його не тільки за успіхи, а і за помилки. Наприклад: "Так, ти зараз помилився і це вже досвід для тебе, завдяки якому ти зможеш зробити висновки у майбутньому. Не помиляється тільки той, хто нічого не робить. Помилки показують зроблену тобою роботу. І ти у цьому молодець, що не зупиняєшся."
Також зверніть у вагу на те, як ви сприймаєте його помилки. Не обов'язково якоюсь реакцією, а всередині себе. Є вірогідність, що ви десь собі не дозволяєте помилятись і відчувати сором'язливість.
Робота з психологом допоможе вам розібратись у ваших думках та налагодити ситуацію.
З вашого запитання видно, що ви гарна і підтримуюча мама, тому у вас і вашого сина точно все вийде.
Бажаю вам взаєморозуміння та внутрішнього балансу.
Записатися на консультацію до цього психолога