Як зрозуміти, чи це токсичні відносини?
Доброго дня. Не впевнена, чи правильно пишу, але мені потрібно розібратись. Я вже 4 роки у відносинах з хлопцем, і останнім часом відчуваю, що щось не так. Здається, що він мене постійно контролює: з ким я говорю, куди йду, навіть чому пізно відповідаю на повідомлення. З одного боку, я це сприймаю як його турботу, але іноді стає так важко, ніби мене душать. Він часто критикує мене за дрібниці, навіть за мій вигляд чи рішення в роботі. А коли я висловлюю свої образи, він каже, що це все я себе «накрутила» чи що «ти ж сама винна». Я не можу зрозуміти: це справді зі мною щось не так, чи ці відносини мене просто руйнують? Як розпізнати, чи правда це токсичність, і як діяти в такій ситуації? Дуже хочеться розібратись, бо боюсь зробити щось не те і ще більше зіпсувати все...

Всі відповіді:
Вітаю, Соню! Дякую, що поділилися своїми переживаннями. Хочу підтримати Вас та зробити акцент на декількох моментах:
1. Важливо довіряти своїм почуттям. Якщо в стосунках Ви почуваєтесь некомфортно й поведінка партнера є неприємною для Вас, Ви можете озвучувати свої почуття та встановлювати особисті кордони.
2. Якщо у Вас виникає відчуття, що партнер критикує чи маніпулює провиною, запитайте в нього, для чого він це робить. Потрібен відкритий діалог у стосунках.
3. Що стоїть за страхом зробити щось не те? Що найбільш болісне для Вас може статися?
4. Потрібно зрозуміти для себе, які стосунки Вам потрібні, яким має бути партнер і що для Вас важливо отримувати від нього. Варто визначитися зі своїми цінностями.
5. Спробуйте визначити самостійно або ж з допомогою психолога, де, коли та з ким Ви вже переживали подібне: відчуття постійного контролю, критику за кожну дрібницю, страх зробити щось не те. Ми часто проживаємо схожі сценарії з партнерами, які були в стосунках з батьками та іншими близькими людьми.
Записатися на консультацію до цього психолога