Не можу налагодити спілкування з новими людьми
Привіт. Мені 25, і останнім часом я помітив, що мені тяжко спілкуватися з новими людьми. У компанії я або мовчу, бо боюсь сказати щось не те, або намагаюсь виглядати веселим чи цікавим, але це здається якимось фальшивим, і я сам це відчуваю. Через це я почуваюсь ніяково і якось не в своїй тарілці. Ще буває таке, що після зустрічі з новими людьми я довго думаю про те, що я сказав, чи правильно я себе поводив, і це мене ніби «з'їдає». У мене є пару друзів, але навіть до них я інколи не можу поговорити щиро, бо боюсь, що вони неправильно мене зрозуміють чи осудять. Можете підказати, як перестати так переживати та почати простіше сприймати спілкування з людьми? Я ніби хочу бути відвертішим, але щось мене постійно стопорить. Як із цим працювати?

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Міша.
Те, що ви описуєте, часто виникає через невпевненість або надмірну самокритику. Щоб почати простіше сприймати взаємодію з іншими, спробуйте сфокусуватися на щирості й прийнятті себе. Не потрібно намагатися бути ідеальним чи завжди цікавим — дозвольте собі бути природним, бути собою.
Після спілкування не «пережовуйте» сказане — нагадуйте собі, що інші люди рідко так уважно аналізують ваші слова. Якщо тривога залишається, спробуйте розмовляти в нейтральних ситуаціях, наприклад, із продавцем у магазині, щоб поступово звикати до нових контактів.
Все у Вас вийде, головне — не вимагати від себе занадто багато одразу.
Записатися на консультацію до цього психолога