Як впоратися з самотністю у моєму віці?
Мені 49 років, і я відчуваю себе дуже самотньою. Раніше якось не звертала на це стільки уваги, бо була зайнята. Родина, робота, всі ці клопоти — здавалося, якось так і має бути. Але останнім часом, особливо коли діти виросли і пішли своєю дорогою, виникло відчуття пустоти. Спілкування з людьми стало рідкісним, подруги зайняті своїми справами, і, якщо чесно, я не знаю, чи потрібна комусь. Наче зовні все нормально, здоров'я є, працюю, але всередині постійно ця порожнеча. Як можна з цим впоратися і відновити якесь відчуття радості чи взаємності? Чи це нормально для мого віку? Буду вдячна за будь-яку пораду.

Всі відповіді:
Добрий день, Інна! Дякую, що ділитесь своїми відчуттями.
Самотність може прийти до нас у будь-якому віці. Це абосютно нормально. Зазвичай вона викликана відсутністю уваги до себе зсередини. Так, раніше вашу пустоту заповнювали щоденні клопоти і фокус на інших. Зараз вам важливо приділити увагу собі та власним потребам.
Буде дуже корисно для вас попрацювати над цим з психологом.
Ви пишите, що не знаєте, чи потрібні комусь. А наскільки ви потрібні собі? Згадайте, що вам цікаво, що надихає та приносить задоволення? Пошукайте собі таку справу. Важливо хоча б 30-60 хвилин на день займатись тим, що вам подобається, а не тільки тим, що "треба".
Напишіть собі, за що ви пишаєтесь собою, що вам у собі подобається: зовнішність, характер, як ви спілкуєтесь з іншими. За що ви можете подякувати собі?
Бажаю вам відчуття радості і внутрішнього тепла та любові до себе.
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю, Інно!
З того, що ви описали, схоже, ви зіштовхнулися з екзистенційною кризою - це стан, коли старі сенси вже не працюють, коли все, що раніше приносило задоволення, потребує перегляду. Це не означає, що все пропало. Це означає, що зараз потрібно відшукати і виробити нові підходи і сенси, які будуть приносити задоволення та наповнювати вас.
Можливо, це навчання чомусь новому. Це дасть і нове коло спілкування, і нові знайомства, і нові навички. Пробуйте, тестуйте, що вас надихає. А, може, у вас є якісь навички, якими ви можете і хочете ділитися з іншими. Потестуйте для себе музику і танці, чи наповнюватимуть вони вас. Творчість, хобі - будь-що може стати тим поштовхом до нових ідей, де ви себе можете реалізовувати.
Внутрішню порожнечу, пов'язану з синдромом "спустілого гнізда", можна заповнювати новими проєктами. Так, вивільнився час, який раніше присвячувався турботам та клопотам про дітей, тепер є можливість переглянути своє дозвілля, хобі, інтереси, зайнятися собою, здоров'ям, вибудовуванням нового кола. Переключаючи фокус уваги на себе, ви зможете заповнити той вакуум, який утворився всередині вас.
Записатися на консультацію до цього психолога