Не можу позбутись постійного відчуття тривоги
Добрий день, мене звати Валерія, мені 27 років. У мене вже кілька місяців така проблема: я відчуваю постійну тривогу. Навіть коли зовнішніх причин для цього нема, всередині все одно якась напруга, і це не дає мені розслабитись чи нормально зосередитись. Особливо важко вечорами — перед сном не можу втихомирити думки, перебираю в голові якісь дрібниці чи вигадую ситуації, які навіть не сталися, але здається, що от-от щось піде не так. Через це постійно недосипаю, на роботі нема сил, і ще більше себе накручую. Я взагалі завжди була трішки переживальною, але зараз це відчуття вже просто забирає всі сили. Я не знаю, чи це може бути пов’язано з якимось стресом чи просто мій характер такий... Як зрозуміти, що зі мною відбувається, і як мені повернути відчуття спокою? Дякую.

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Валеріє. Ваш стан, схоже, пов’язаний із підвищеною тривожністю, яка може мати різні причини: накопичений стрес, хронічна втома, певні життєві обставини або навіть фізіологічні фактори, як-от гормональні зміни чи дефіцит сну. Важливо зрозуміти, що така тривога — це сигнал організму, що він потребує уваги і підтримки.
Для початку спробуйте прості техніки, які можуть допомогти зменшити тривожність. Наприклад, перед сном корисно заспокоїти думки через практики розслаблення: дихальні вправи, медитацію або ведення щоденника, де можна записувати всі свої переживання. Це допоможе звільнити голову від зайвих думок і легше заснути.
Також зверніть увагу на фізичну активність. Навіть короткі прогулянки на свіжому повітрі чи легкі тренування можуть допомогти знизити рівень тривоги, адже під час руху організм виділяє ендорфіни, які сприяють поліпшенню настрою.
Спробуйте розібратися, чи є якісь конкретні причини, що викликають вашу тривогу. Іноді ми не помічаємо, як навіть дрібні стреси накопичуються і впливають на нас. Якщо такі причини знайдуться, подумайте, як їх можна вирішити чи мінімізувати.
Не забувайте також про базові речі: регулярний сон, здорове харчування і підтримку близьких.
Якщо ж тривога здається невиправданою і продовжує заважати вашому життю, це може свідчити про те, що організм перебуває в стані хронічного напруження. У таких випадках краще напряму звернутися до пспеціаліста.
Записатися на консультацію до цього психолога