Як побудувати заново довіру та інтимність у шлюбі?
Доброго дня! У мене така проблема... Ми з чоловіком разом уже 15 років, і за останні кілька років стосунки стали дуже прохолодними, особливо в інтимному плані. Я не знаю, чи це зв’язано з віком, чи просто всього вже 'досхочу', але я почала помічати, що ми все менше часу проводимо разом, а інтимність здавалася майже зникла. Я підозрюю, що це може бути ще й через мої невпевненість і постійні думки про те, що я перестала йому бути цікавою. Я боюся прямо запитувати його, бо побоююся почути якісь гіркі істини, але це мені не дає спокою. Що робити в такій ситуації? Як зрозуміти, чи варто нам працювати над цими стосунками, чи залишити все як є? А якщо працювати, то як зробити це правильно? Щиро дякую за відповідь!

Всі відповіді:
Доброго дня, Євгенія!
Будь-які стосунки, навіть міцні, періодично проходять кризові періоди. Страх змін у стабільних стосунках, яким уже 15 років цілком природній, адже за такий тривалий час уже є напрацьовані схеми взаємодії і це дуже спрощує життя. Але щодня у кожній людині відбуваються мікро зміни. За такий тривалий проміжок часу кожен з вас змінився, тому і стосунки теж можуть вимагати трансформації і ймовірно ви вже чимало трансформацій за 15 років проходили.
Зверніть увагу ось на що - коли ви пишете, що стосунки стали прохолодними, це мало б означати, що ви також прохолодніше ставитесь до чоловіка, ніж раніше, адже стосунки -це про взаємодію. Якщо так, то і йому також варто було б хвилюватися про те, що він не такий цікавий для вас. Тому я припускаю, що зараз у вашій парі деякий дисбаланс – ви хвилюєтесь за відносини і ймовірно робите спроби якось «зігріти» стосунки, але не помічаєте зі сторони чоловіка зустрічних спроб.
Оточуючі часто ставляться до нас так, як ми ставимося до себе самі. Тому дуже важливо, щоб ви змінили своє сприйняття себе самої. Формулювання «бути цікавою для чоловіка» викликає думку, ніби спочатку треба дізнатись про його інтереси, а тоді стати такою, яка б йому була цікава. Але тут величезна пастка, бо таким чином ви ставите себе у залежність від інтересів і зацікавлень іншої людини. Насправді якщо ви будете сприймати себе цікавою в своїх очах, то як наслідок ви будете почуватись цікавою і для чоловіків в цілому і для свого чоловіка зокрема. Окрім того, страх втратити стосунки стане значно меншим. А зменшиться страх втратити стосунки – вам буде легше поговорити з чоловіком про ваші взаємини і покращити їх спільно.
Подумайте, що ви можете зробити для того, щоб відчути себе більш цікавою для себе? Якщо в цьому питання потрібна допомога – звертайтесь.
З повагою, коуч та психолог, Сливінська Злата.
Записатися на консультацію до цього психолога
Ситуація, яку ви описуєте, зустрічається в багатьох тривалих стосунках. Інтимність може знижуватися з часом через рутину, невирішені конфлікти, вигорання або втрату емоційного зв’язку.
Що можете зробити ви для того, щоб спробувати змінити ситуацію або зрозуміти, чи стосунки можна покращити:
Відверта комунікація з партнером, поговорити з чоловіком. Оберіть спокійний момент і поділіться своїми почуттями без звинувачень. Старайтеся говорити про себе та свої емоції, а не переходити у напад і критиувати, що все не так.
Також варто попрацювати над емоційною близькістю. Інтимність - це не лише фізичний контакт, але й емоційний зв’язок. Підтримуйте відкритий діалог і діліться своїми думками та переживаннями. І це створить базу для розвитку емоційної залученості.
Зверніть увагу на себе. Турбуйтеся про себе, працюйте над своїм станом, наповнюйтесь ресурсом. Це вкрай важливо, адже ваше задоволення транслюється іншим.
Внесіть новизну. Розгляньте можливість нових способів спільного часу, який принесе нові емоції: подорожі, нові спільні хобі, відновіть якісні зустрічі, заплануйте побачення. З часом все змінюється, і можливо, вам пора заново познайомитися один з одним. Звісно, якщо на все це є бажання з двох сторін.
Ну, і звісно, непогано було б попрацювати в терапії, щоб вирішити питання власної невпевненості, усвідомити можливі приховані проблеми й відновити зв’язок з собою.
Записатися на консультацію до цього психолога