Як пережити дитячі травми і залишити їх у минулому?
Доброго дня, мене звати Ася, мені 29 років. Я вже тривалий час відчуваю, що події мого дитинства дуже впливають на моє життя зараз. У мене було непросте дитинство: багато сварок між батьками, постійне відчуття страху і напруження вдома. Інколи це навіть доходило до того, що я взагалі уникала їхніх компаній, боялася говорити щось зайве, щоб мене не насварили. Тепер я доросла, начебто самостійна, працюю, але відчуття тривоги мене не покидає. Я часто боюся зробити помилку або бути недостатньо хорошою, що мене хтось осудить або відштовхне. Інколи навіть сама себе ловлю на тому, що від мене йде якась агресія, якої я не могла собі дозволити у дитинстві. Мені здається, я втратила внутрішній спокій і розуміння того, ким я насправді є. Як можна прожити ці дитячі спогади, щоб вони мене більше не мучили? Можливо, є якісь кроки або методики, щоб повернути внутрішню стабільність?

Всі відповіді:
Добрий день.
Найкращий спосіб вийти з травм звісно це піти в терапію до психолога. Психолог стане вашим провідником з яким ви пройдете цей шлях, буде вашою підтримкою.
"Як можна прожити ці дитячі спогади, щоб вони мене більше не мучили?"
Коли згадуєте якусь конкретну ситуацію важливо усвідомити свої емоції. що ви відчували в той момент? Треба дати місце цим емоціям, прожити їх.
А потім подумайте як би ви хотіли щоб ця ситуація сталася?
Можна змінювати все. Можна уявити що ви доросла прийшли до себе маленької і захистили себе. Можна уявити що хтось інший захистив вас. Можна міняти ситуацію так як вам хочеться щоб вона була. Те що ви переписуєте ви не змінюєте ваше минуле. Ви змінюєте образ який сидить у вашій голові зараз і зараз впливає на ваше життя.
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю, Асю!
Дякую, що поділилися своєю історією. Те, що ви пережили, дійсно могло вплинути на сьогодення. І найважливіший крок- усвідомлення і бажання змін- ви вже зробили.
Ваші дитячі спогади не зникнуть, але їх можна «перепрожити» екологічно в безпечному середовищі. Одна з технік - уявити себе маленькою дівчинкою і дати їй підтримку, якої не вистачило, поговорити з нею або написати листа.
При прояві страху спитайте себе: «Чи дійсно ситуація небезпечна?» Добре працюють техніки усвідомлення в моменті: помічати тривожні думки і не піддаватися їм.
Ваша агресія - можливо прояв пригнічених почуттів, що не знаходили виходу. Важливо дозволити собі проживати ці емоції (спорт, арт-терапія).
Ви пишете, що не знаєте «ким є насправді». З вашої історії можна припустити, що в дитинстві вам доводилося більше пристосовуватися, щоб бути в умовній безпеці. Наразі спробуйте спитати себе, що ви насправді хочете, що вам приносить задоволення. Можливо ведення щоденника або нове хобі допоможуть пізнати свої бажання.
Якщо вам важко самостійно прожити цей досвід, робота зі спеціалістом допоможе це зробити екологічно і безпечно.
Успіхів вам!
Записатися на консультацію до цього психолога