Чому мені важко зрозуміти себе і свої бажання?
Доброго дня! Маю проблему, яка мене вже досить давно хвилює. Мені здається, що я абсолютно не розумію себе. Я не знаю, чого хочу від життя, чому іноді відчуваю себе втомленою від всього без особливої причини, і навіть не можу з’ясувати, що приносить мені справжнє задоволення. Часом здається, що я просто «живу на автоматі», виконую якісь буденні завдання, але насправді відчуття радості чи повноти життя немає. Я навіть не можу точно сказати, що люблю чи яка моя мета в житті. Це дуже засмучує. Як зрозуміти себе краще і почати жити повноцінно? Можливо, це звучить банально, але відчуття, що я «загубилась», мене не покидає. Може, є якісь кроки, які допоможуть мені відчути цей зв’язок із собою? Буду вдячна за будь-які поради чи рекомендації.

Всі відповіді:
Наташа, вітаю,
Дякую, що поділилися своїм станом та відчуттями. Розумію ваш стан, тому що колись сама в ньому була.
Приблизно з 3 до 7 років дитина проходить стан індивідуалізації, коли вона вчиться розуміти свої бажання та що їй подобається в житті. Якщо в цей період часу батьки не дали їй змоги пізнати себе, і навпаки нав'язували свою волю, то дитина могла так і не розібратися, а що саме їй подобається. І під натиском волі батьків, вона почала робити те, що говорили спочатку батьки, а потім - соціум. Став дорослою, людина може довго жити так на автоматі, продовжуючи слідувати очікуванням інших і навіть не задумуючись, що щось не так. Це чудово, що у вас уже є усвідомлення і що ви хочете змін.
До того ж поведінка батьків могла стати причиною того, що у дитини сформувалися заборони на проявлення та самовираження, а часто і на те щоб відчувати. Адже діти копіюють поведінку батьків та частіше всього не усвідомлено поміщують всередину своєї психіки їхні програми та сценарії життя.
Коли є підсвідома заборона на відчуття чи проявлення своїх бажань, бажано йти в терапію із психологом, який допоможе розібратися та сформувати нові паттерни поведінки.
Для того щоб почати розуміти свої бажання, можна:
1) Написати список того, чим ви займаєтеся в житті і чесно оцінити наскільки вам це подобається від 1 до 10 балів. Потім проаналізувати і почати більше робити того, що має вищі бали і менше того, що не приносить задоволення.
2) Почати з пізнання нового, того що раніше не робили, але що викликає цікавість. Почніть з малого: спробуйте нові страву та напої, підіть в нове місце чи на заняття із цікавого хобі. Важливо в процесі нового досвіду – чесно задавати собі питання: чи це подобається мені? Що я відчуваю?
Клод Штайнер, американський психотерапевт, в своїй книзі пише про сценарій життя "Без радості", причина якого втрата зв'язку з тілесними відчуттями. Він дає рекомендацію, що повернути зв'язок з тілом можна через дихальні вправи. Також налагодити зв'язок допоможуть масажі, медитації, йога, танці, заняття спортом.
Бажаю вам успіхів у пізнанні себе!
Записатися на консультацію до цього психолога