Не можу налагодити стосунки з дорослою донькою
Доброго дня, шановний психолог. Мені 51 рік, і я мама дорослої доньки, якій вже 27. Останнім часом у нас із нею дуже важкі стосунки. Коли вона була маленька, я багато працювала, намагалася забезпечити нашу родину, і, можливо, не приділяла їй достатньо уваги. Вона ніколи прямо не казала, що ображається на мене, але я відчуваю якусь відчуженість і холод у нашому спілкуванні. Ми часто сваримося через дрібниці, хоча я намагаюся до неї підлаштовуватися. Мені важко зрозуміти, що вона відчуває насправді, бо вона мало ділиться, часто закривається в собі. Я дуже хочу налагодити з нею стосунки, але не знаю, як правильно діяти. Як мені знайти підхід до неї, чи, можливо, мені потрібно змінити щось у собі? Буду дуже вдячна за вашу пораду.

Всі відповіді:
Шановна Марино, доброго дня, по-перше хочеться вас підтримати, бо ви на вірному шляху. Звісно, ми не можемо міняти інших людей, навіть свою доньку, але ми можемо працювати над собою і це дасть змогу мати гарні, теплі й головне довірливі стосунки із донькою. Те що одразу кидається в очі з вашого запиту - це відчуття вашої вини. Нажаль, коли ми відчуваємо вину, нам хочеться компенсувати й "врятувати". Часто саме така позиція призводить до сварок й непорозуміння. Хочу вам запропонувати невеличку техніку: випишіть на листок по пунктах ваші вчинки (дії), які на вашу думку були образливі для вашої доньки. Потім, передивившись список пробачте себе за них, так як ви не можете змінити минуле й відпустіть. Можна прям вголос зачитати собі пробачення - Я пробачаю себе за .... (й перераховуємо список). Сподіваюсь, вам буде корисно.
Записатися на консультацію до цього психолога